Tā konkursa „Latvijas Gada auto 2014” apbalvošanas ceremonijas noslēgumā, kas notika 7. decembrī viesnīcā „Avalon Hotel” teica svinīgā vakara vadītājs Normunds Avotiņš un, protams, apklusa tradicionālajai intrigas pauzei.
Jums šajā laikā
piedāvājam stāstu par sīvo cīņu papildnominācijās, kuru uzvarētāji balvas
saņēma pirmie.
„Mazais auto”. Maksimāli
iespējamas un pietiekamas ērtības minimālos gabarītos un par relatīvi zemu
cenu. Trešā vieta – Nissan Note (5
punkti), otrā – Opel Adam (par punktu
vairāk), kurš pievilka „ar stilu”, tomēr dažiem prāviem vērtētājiem šķita par
šauru, un – titulu iegūst Renault Clio. Veseli 18 punkti no 28
iespējamiem – par izcili taupīgu kompromisu.
Balvu pasniedz žurijas loceklis, autožurnālists Aldis Zelmenis.
„Premium”. Maģiskās komforta un
pārticības segmentā konkurenti bija trīs. 28 balsis tie sadalīja sekoši –
četras par Lexus IS, desmit par diženo Jeep Cherokee un – otrā papildnomināciju balva mazākajamAudi
A3 Limousine sedanam – 14 punkti. Balvu pasniedz žūrijas loceklis, „Bosch
car serviss Rolis” SIA valdes loceklis Uldis Rolis.
„Sportiskākais”. Tuvu jau otrajai uzvarai šajā nominācijā bija Audi (9 punkti). Taču – Nissan
Juke Nismo ieguva 14 atbalstītājus un šo Latvijas apstākļos praksē
visai grūti izmantojamo balvu. Balvu pasniedz žūrijas loceklis, auto drošības
speciālists, RTU lektors Oskars Irbītis.
„Skaistākais”. Neapšaubāmi subjektīvākā
balsojuma daļa. Un lielākais viedokļu raibums. Balsis saņēma pavisam deviņi
pretendenti. Pa vienai VW Jetta, Peugeot
308,Mazda6, Renault Captur, Fiat Panda
un duets Chevrolet Trax/OpelMokka.
Divas ieguva Opel Ampera. Sešas – Lexus IS. Un titulu ar 14 punktiem
ieguva Audi A3 Limousine. Balvu pasniedz žūrijas locekle Evija
Kukuvasa.
„EKO auto”. Dilemmu – lēti pirkt
un diezgan lēti braukt vai dārgi pirkt un ne tikai dabai saudzējoši, bet arī
ļoti lēti braukt – žūrija atrisināja šādi. Piecas balsis kopā tradicionālajiem
maza tilpuma dzinējiem (Renault Clio,
Škoda Octavia, Fiat Panda), vēl piecas ieguva
VW Jetta hibrīds un veselas 19 – Opel Ampera, kura visai prāvus
attālumus var veikt pavisam bez trokšņa un dūmiem. Balvu Satiksmes ministrijas
vārdā pasniedz „Latvijas Valsts ceļu” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
Un visbeidzot –
Latvijā tik populārie “Apvidus auto”.
Nosaukums, protams, nosacīts, jo reti kurš no tiem pēdējo gadu izpildījumā
paredzēts patiešām skarbiem bezceļu apstākļiem. Tomēr pilnpiedziņa, mazliet
lielāki riteņi un „klīrenss” mums bieži vajadzīgi un tādēļ vilina. Grupa, atbilstoši „Auto asociācijas” klasifikatoram, sadalīta „mazajos” Xm klase (garums līdz 430 cm)
un vienkārši „apvidus” – lielāki Xv un Xl klases.
„Mazais apvidus auto”. Šajā
sacensībā gāja, kā saka, karsti. Līdz pēdējai testu sesijai gandrīz nebija
šaubu par dueta Chevrolet Trax/OpelMokka
uzvaru. Tad atbrauca jaunais Suzuki SX-4 un
Fiat Panda. Balsojums – neizšķirts
starp Fiat un GM, par dažiem punktiem atpaliek Suzuki. Atkārtots balsojums par pirmajiem diviem. Suzuki piekritēji atbalsta Chevrolet
Trax/OpelMokka, kurš rezultātā uzvar, sarūgtinot, protams, tos, kuri
pārliecināti, ka tieši Fiat šogad vislabāk pratis apvienot vārdus „mazs” un „tiešām
apvidus”. Balvu pasniedz žūrijas
priekšsēdētājs, autožurnālists Atis Jansons.
„Apvidus auto”. Visu cieņu Ford Kuga, Honda
CR-V, Hyundai Santa Fe un Toyota RAV
4, tomēr pat visi šie pretendenti kopā savāca tikai astoņas balsis. Tas
tikpat, cik Subaru Forester viens pats. Un krietni mazāk nekā ieguva Jeep
Grand Cherokee – 13 punkti un pārliecinoša uzvara. Nav pārsteigums, ja
nominācijas nosaukumā likts vārds „apvidus”, nevis kāds maigāks apzīmējums.
Balvu pasniedz „BT1” pārstāvis Agris Reihmanis.
Bet kurš ir „Gada auto 2014”?!
Vēl mirkli
pacietības. Dažas konkursa atbalstītāju balvas. „Latvijas Avīze” šogad izvēli
izdarīt uzticēja redakcijas dāmām. Un tās izrādījās nebūt ne pārlieku
pieticīgas. Viņu izvēlētajiem kungiem esot jāatbrauc ar skaistu auto, ar
prestižu auto, ar tādu auto, kurš kaut mazliet paceļ pāri ikdienai. Un tas ir –
Lexus IS! Balvu pasniedz izdevuma
„Latvijas Avīze” mārketinga vadītāja Linda Rumka.
Bet nu gan apbalvojam absolūtos uzvarētājus.
Galvenajā balsojumā
trešo vietu ar 91 punktu ir ieguvis Audi
A3 Limousine. Balvu pasniedz
žūrijas loceklis, „Latvenegro” transporta daļas vadītājs Edgars Utāns.
Otrajā pozīcijā finišu šogad sasniedz Peugeot 308 ar 110
punktiem. Balvu pasniedz
izdevuma „Latvijas Avīze” mārketinga vadītāja Linda Rumka.
Un uzvarētājs –
savācot 188 punktus – ir Škoda
Octavia! Balvu pasniedz
„Latvijas Gada auto” organizators, iAuto.lv
vadītājs Māris Ozoliņš.
Lielākais
auto nozares gada notikums Latvijā, konkurss „Latvijas Gada auto” notiek jau
piecpadsmito reizi kopš 1998. gada. Svinīgo apbalvošanas ceremoniju translēja
TV un interneta tiešraidē.
Informatīvi
atbalsta: Delfi,www.iAuto.lv, Latvijas
Avīze, Tvnet, jauniauto.lv, Zebra, Tavs auto, Auto ziņas, Telegraf, garaza.lv,
FHM, 10minutes.lv.Atbalsta:viesnīca Avalon Hotel, LAMB, KPMS & Partneri,
NRJ, Linearis, Holography.lv, Baltic Pictures, V4 motors, Discomania.lv,
Interbaltija AG.