Sākums Jaunumi Latvijas Gada auto 2018 žūrijas viedoklis par fināla septītnieku

Latvijas Gada auto 2018 žūrijas viedoklis par fināla septītnieku

05/12/2017
Latvijas Gada auto 2018 žūrijas viedoklis par fināla septītnieku

Gaidat ziņu par laureātu? Mazliet pacietības. Maģiskā frāze – un uzvarētājs ir … (protams dižas pauzes pavadīta) – vakara vadītāja Normunda Avotiņa izpildījumā skanēs tikai piektdien, konkursa noslēguma pasākumā, kurš tradicionāli notiks “Hotel Avalon”.

To dzirdēs ap 100 klātesošo, to varēs vērot
televīzijas Re:TV un Sportacentrs.com un interneta tiešraidēs plkst. 20:00
(Delfi, iAuto.lv, TVNET, la.lv). Šobrīd zināmi tā sauktā priekšbalsojuma
rezultāti – septiņi finālisti.

Atis Jansons, konkursa žūrijas priekšsēdētājs:

“Žūrija spējusi visai konsekventi turēties pie principa,
ka uz galveno titulu nepretendē ļoti dārgi un tātad visai ierobežotam valsts
iedzīvotāju lokam reāli sasniedzami auto. Tie, protams, vilina, kārdina,
valdzina gan jaunos dārgu pirkumu plānotājus, gan iesirmus skeptiķus un
racionālistus reizēm uzveic.

Deviņi žūrijas biedri no 27 gribējuši finālā redzēt Volvo
“XC60, astoņi – Audi Q5, seši – BMW piekto sēriju. Viens  pat nu nekādi nav varējis atteikt savai
mīlestības markai “Land Rover”.”

Uldis Hmieļevskis, rallija “Kurzeme” organizators:

“Volvo ir pavisam atšķirīgs no pārējiem (racionālajiem), par
kuriem balsoju. Lielāks, dārgāks, bet eleganti skandināviski skaists. Atšķirībā
no vācu premium klases braucamajiem,
Volvo dizaineri ir izveidojuši interesantu dizaina līniju, kas radikāli
atšķiras no citiem. Nav jau tā, ka Volvo to nebūtu darījis arī iepriekš, bet
šoreiz tas izdevies vēl veiksmīgāk. Par to arī augstais vērtējums, jo par
pārējo īsti nav ko piebilst – viss, kā jau labam drošam zviedru auto.”

Juris Kreicbergs, RTU docents:

“Auto atbilst tam, ko sagaida no Audi. Ļoti ērts,
dinamisks, plašs aprīkojums. Uz visai nelīdzena grants ceļa gaita kā pa šoseju.
Pārgājība grūtākos apstākļos izcila – braukt tur, kur brauc ekstrēmu
piedzīvojumu meklētāji, varbūt nevajadzētu, bet smilšains meža ceļš ar
samērīgiem kāpumiem nerada problēmas. Bieži kā labu auto atceramies to, kas ir
aizvedis tur, kur vēlamies nokļūt. Ar Q5 izvēlējos aizbraukt līdz bērnības
lauku mājām, kur parasti bija grūti izbraucams ceļš. Ceļš tika pieveikts bez
piepūles, bet izcils Audi tikai pastiprināja atgriešanās sajūtas.”

Raitis Mazjānis, Latvijas Auto Inženieru asociācijas
prezidents:

“Tehniski, tehnoloģiski šī gada konkursa pārākais
dalībnieks neapšaubāmi ir BMW. Perfekts auto – ar vienu vienīgu trūkumu: tikai
daži spēs tādu pirkumu atļauties.”

Ne BMW, ne Audi, ne Volvo izšķirošajā balsojumā tomēr
nepiedalīsies, jo nesasniedza laimīgo skaitli 13 – tāds šogad izrādījās fināla
sliekšņa augstums. Un to pārvarēt  spēja
– “Alfa Romeo Stelvio”, “Ford Fiesta”, “Hyundai i30”, “KIA Stonic”, “Mazda
CX-5”, “Škoda Karoq” un “Volkswagen Arteon”.

Īpašu pārsteigumu nav. “Stelvio” finālā vienkārši
nevarēja nebūt, jo tik spilgta debija visai vienmuļajā autobūves attīstībā
šķiet nav redzēta jau daudzus gadus. Lūk, divi no žūrijas komentāriem.

Jānis Mežulis, arhitekts:

“Man trūkst vārdu… Lūdzu “Gada auto” administrācijai
ieviest jaunu nomināciju: “Gada pārsteigums”. Stelvio “izkabināja”
visus. Spurtā uz afalta smalkā bembja īpašnieks varētu aplūkot Alfas aizmugures
lukturu dizainu. Smilšu ceļā arī nebija vietas, kur Alfa padotos. Uz grants
bedrainā drebeļa viss noamortizējās bez klaudzieniem un asiem būkšķiem. Salona
panelis izdevies ar savu individuālo raksturu, un acij ļoti tīkams. Tas, ka šis
auto testu laikā trīs reizes bija jāuzpilda, tikai pierāda manus apgalvojumus.
Izmēģināju to divas reizes. Neesmu sporta auto speciālists, tomēr līzīgas auto
dinamikas sajūtas esmu ķēris tikai ar Subaru ST. Bet šis ir komfortabls auto,
bez trakiem rāvieniem un trokšņiem. Vēl, pirms izdarāt spriedumus, ieskatieties
arī cenu lapā. Testa auto maksāja kādus 45 nevis 70-100 tūkstošus kā te daži
labi citi ar līdzīgu jaudu. Bravo!”

Guntis Vīksna, autožurnālists laikrakstā “Liesma”:

“Manuprāt, glītākais, šikākais no visiem pretendentiem.
Protams, Alfa Romeo ir allaž bijis auto vairāk šīs markas “klubiņa”
cilvēkiem, taču šis ir pavisam jauns koncepts, kurš varētu būt tīkams arī tiem,
kuri nefano par Alfas “šoseju pletīzeriem”. “Stelvio” ir labs gan uz
šosejas, gan uz zemes ceļa, gan arī saprātīgās smilšu špūrēs… “

Vēl finālā iebrauca auto, kuram piemīt visas “premium” kvalitātes, bet – kā redzams papildnomināciju
līderu sarakstos, –  par “premium” karali to nesauc neviens. Jo
emblēma to nepieļauj. “Volkwagen” taču ir  tautas auto (šim cenas “starta līmenis” gan ir
no 31 743 eiro).

Pārējie pieci finālisti ir mazāki un lētāki. Mazā un
kompaktklase. “Ford Fiesta” un “Hyundai i30”.

Uldis Rolis, autoservisa “Rolis” valdes loceklis

“No šī auto jau gaidīju labu sniegumu un saņēmu! Vairs
gan nebija tā patiesā pārsteiguma. kā pirms diviem gadiem, kad korejietis bija
kļuvis par eiropieti pirmoreiz – toreiz “i20” izskatā. Viss savās vietās un
pieņemami.Testa auto parāda visu, kas kompaktklasē iespējams. Lieliski!”

Lielajā finālā, protams, ir arī “krosoveri” jeb “pilsētas
apvidus auto”. Interesanti, ka no šīs Latvijā populārās grupas septītniekā visai
pārliecinoši ir iekļuvis “Kia Stonic” (pat bez pilnpiedziņas opcijas), nevis
gandrīz pusmetru garākie “Renault Koleos” un “Peugeot 5008” ar 4×4. Finālā ir
arī “Mazda CX-5”.

Zigmārs Krūmiņš, “Latvijas Valsts CeļiVAS administratīvās daļas vadītājs:

“Skaists auto ar lielisku balstiekārtu. Pa nelīdzeniem
ceļiem azartiska, bet neitrāla uzvedība, kuru neietekmē ne reljefs, ne seguma
kvalitāte, ne pārslodzes pagriezienos – vienmēr ātri, droši, pareizi…
Interjers atšķirībā no dizaina nav tik emocionāls, drīzāk mierīgs, viss
pārdomāts. Salona kvalitāte ir augstā līmenī, jūtams, ka par sēdēkļu formu ir
padomāts un ir sperts solis skaņu izolācijas uzlabošanas virzienā. Mazda turpina
radīt simpātiskus, sportiska rakstura auto, un “CX-5” ir spilgts šī virziena
pārstāvis (vai drīzāk pārstāve!).”

Pērnā konkursa uzvarētāja firma “Škoda” arī šogad uz
galveno titulu pretendēs.

Ivars Caune, Latvijas Sporta Meistars autosportā,
autoservisa “Auto Brasla” Valdes priekšsēdētājs:

“Patestēju šo auto (“Karoq”) tieši tādos ceļos, kuros tas
ir piemērots ar viena tilta piedziņu un sapratu, ka viss ir kārtībā – laba
vadāmība, laba dinamika, ērti jūties pie stūres un nav nekā lieka, kas traucētu
komfortablu braukšanu.”

Un – vēlreiz vissirsnīgākie apsveikumi un tirgus veiksmes
vēlējumi tiem, kas gan palika, kā saka, aiz strīpas, tomēr ieguva visai
cienījamu balsu skaitu.

Tātad: 8. vieta – “Citroen C3” (10 balsis no 27); 9. un
10. vietu dala “Honda Civic” un “Volvo XC60” (9 balsis); 11. – “Audi Q5” (8
balsis); 12./13. vieta – “Nissan Micra” un “Renault Koleos” (7); sešas balsis
saņēma “BMW 5. sērija”, piecas “Peugeot 5008”, četras “Jeep Compass”, vienu – “Land
Rover Discovery”. Bet papildnominācijas vēl priekšā. Tur laurus, iespējams,
plūks arī tie auto, kuri netika finālā.

Bet par septītnieka galīgo izkārtojumu…

Atis Jansons, žūrijas priekšsēdētājs:

“Kārtējo reizi jāsaka – gandrīz “neiespējama misija”.
Ļauties “Zvaigžņu ceļa” ( tā tulkojam “Stelvio”) valdzinājumam? Vai “Fiestas”
saprātīgajai pietiekamībai? Vai “Hyundai” piedāvātajam zelta vidusceļam – bez
šaurības, ne tikai bez pārliekas greznības un prestiža logotipiem, bet arī bez
lieka svara (gan fiziski, gan finansiāli)? Vai…

Atliek atkārtot vēl un vēl – “labāko” auto atrast nav
iespējams. Un nelipiniet, lūdzu, piektdien šādu titulu nevienam. “Gada auto” ir
tikai konkrēta brīža konkrētas žūrijas demokrātiska izvēle. 27 ļoti dažādu
žūrijas biedru viedokļu “vidējais aritmētiskais”. Iespējams noderīgs kā rekomendācija
jūsu pesonīgajai izvēlei.”

Šobrīd ikviens interesents var piedalīties “Latvijas Gada
auto 2018 Tautas balsojumā”, kas notiks līdz novembra beigām. Piedalīties
“Tautas balsojumā” iespējams internetā http://gadaauto.iauto.lv vai
klātienē t/c “Mols”.

Turklāt starp interneta balsotājiem, tiks izlozēti
“Citroen C3”, “Ford Fiesta” un “Volvo XC60” uz nedēļas nogali ar pilnu
degvielas tvertni.

Uzvarētāju paziņošana notiks svinīgajā apbalvošanas
ceremonijā šī gada 1. decembrī plkst. 20:00 TV un interneta tiešraidē.

Informatīvi atbalsta: Delfi, iAuto.lv, Latvijas Avīze,
jauniauto.lv, Auto ziņas, garaza.lv, dzivoklis.lv, Dieviete.lv. Atbalsta:
Viesnīca „Avalon Hotel”, t/c Mols, LAMB, Intergaz, Interbaltija, V4 motors.