Sākums Organizatoriskie jautājumi Ar ļoti blīvu rezultātu noslēdzies “Latvijas Gada auto 2025” konkurss

Ar ļoti blīvu rezultātu noslēdzies “Latvijas Gada auto 2025” konkurss

12/12/2024
Ar ļoti blīvu rezultātu noslēdzies “Latvijas Gada auto 2025” konkurss

Jaunāko automobiļu konkurss “Latvijas Gada auto 2025” noslēdzies ar vienu no visblīvākajiem žūrijas balsojumiem pēdējo gadu laikā – vienādu punktu skaitu fināla septiņniekā ieguva gan 1. un 2. vieta, gan arī 3. un 4. vieta.

Balsošanas tabula Foto: Latvijas Gada Auto

Šāda neizšķirta rezultāta gadījumā saskaņā ar konkursa nolikumu par uzvarētāju tiek noteikts tas pretendents, kas saņēmis visvairāk maksimālo punktu. Rezultātā “Latvijas Gada auto 2025” titulu izcīnīja jaunais “Škoda Kodiaq”, aiz sevis atstājot “Volkswagen Tiguan”.

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Tas tika noskaidrots ceturtdienas vakarā, 12. decembrī, kultūras centrā “Ulbrokas pērle” notikušajā konkursa noslēguma apbalvošanas ceremonijā, ko vadītāja autožurnālists un “Latvijas Gada auto 2025” žūrijas priekšsēdētājs Normunds Avotiņš. Pasākums tika translēts arī TV un interneta video tiešraidē. Savukārt apbalvošanas ceremonijas apmeklētājus ar muzikāliem priekšnesumiem priecēja dziedātāja Linda Leen.

Foto: Latvijas Gada Auto

Gan “Škoda Kodiaq”, gan “VW Tiguan” no 15 locekļu žūrijas saņēma 70 punktus. Vienādas punktu summas gadījumā uzvarētājs tiek noteikts pēc lielāko punktu skaita. Gan “Kodiaq”, gan “Tiguan” kā augstāko vērtējumu no žūrijas locekļiem bija ieguvis pa 7 punktiem (no 10 maksimāli iespējamiem), tādēļ uzvarētāju šajā gadījumā noteica tas, kurš no pretendentiem saņēma visvairāk 7 punktu vērtējumu. Ja par “Tiguan” 7 punktus bija piešķīruši tikai divi žūrijas locekļi, tad par “Kodiaq” tādu bija trīs, kas arī izšķīra rezultātu par galveno titulu.

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Līdzīgi tika noteikts arī 3. un 4. vietas ieguvējs – gan “Dacia Duster”, gan “Toyota Camry” žūrijas balsojumā ieguva kopumā 61 punktu, tomēr “Camry” bija ieguvis augstākos punktus no žūrijas locekļiem – divi žūrijas locekļi par to bija balsojuši, piešķirot 8 punktus, savukārt “Duster” modelim augstākais no vērtējumiem bija 7 punkti.

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

5. vietas ieguvējs “Renault Scenic” no iepriekšējiem diviem atpalika par 15 punktiem (46 punkti), bet fināla septiņnieku “Latvijas Gada auto 2025” konkursā noslēdza “Hyundai Santa Fe” (38) un “Honda CR-V” (29).

Atgādinām, ka katrs no žūrijas locekļiem finālistiem balsojumā piešķir kopumā 25 punktus, izdalot to vismaz pieciem pretendentiem, bet nevienam vairāk par 10 punktiem.

Kopumā konkursam šogad bija pieteikti 32 jaunākie auto modeļi, kas pretendēja arī uz tituliem konkursa atsevišķajās nominācijās.

Konkursa “Latvijas Gada auto 2025” žūrija Foto: Latvijas Gada Auto

Laureāti “Latvijas Gada auto 2025” papildu nominācijās:

“Gada Inovācijas balva 2025″ – “Audi Q6 e-tron”;
“Gada Pārsteigums 2025” – “Toyota Camry”;
“Gada Modernizācijas auto 2025” – “Cupra Formentor”;
“Gada Dizaina balva 2025” – “Mercedes-Benz” E-klase;
“Gada Ģimenes auto 2025” – “Škoda Kodiaq”;
“Gada Apvidus auto 2025” – “Škoda Kodiaq”;
“Gada Sportiskākais auto 2025” – “Porsche Macan”;
“Gada Premium auto” – “Mercedes-Benz” E-klase;
“Gada Elektroauto 2025” – “Renault Scenic”;
“Gada Bezceļu auto 2025” – “Volkswagen Amarok”;
“Gada Tautas simpātija 2025” – “Audi Q7 TFSI e”. 

Atšķirībā no citām nominācijām, par kurām balso tikai konkursa žūrija, “Tautas simpātijas” nominācijā savu viedokli varēja izteikt ikviens interesents, balsojot klātienē tirdzniecības centrā “Mols” vai konkursa mājaslapā GadaAuto.lv. Balsojuma “Tautas simpātija 2025” uzvarētājs “Audi Q7 TFSI e” saņēma kopumā 342 balsis, aiz sevis atstājot “Mercedes-Benz” E-klasi (258) un “Hyundai Santa Fe” (196).

Kopumā konkursā bija pieteikti 32 jaunākie auto modeļi. Konkursam varēja pieteikt tikai jaunākos auto modeļus, kas Latvijas tirgū nonākuši pēc 2023. gada 1. oktobra. Finālā iekļuva septiņi pretendenti, kuri saņēma vislielāko žūrijas balsu skaitu pēc “Lielā testa brauciena”, kas norisinājās novembra sākumā. “Latvijas Gada auto” konkurss šogad notika 26. reizi savā pastāvēšanas vēsturē.

Konkursā “Latvijas Gada auto 2025” kopumāā piedalījās 33 jaunākie Latvijas tirgū pieejamie auto modeļi: “Audi Q6 e-tron”, “Audi Q7 TFSI e”, “Citroën Berlingo”, “Citroën ë-C3”, “Cupra Leon Sportstourer”, “Cupra Formentor”, “Dacia Duster”, “Fiat 600”, “GWM Wey 05”, “Honda CR-V”, “Honda ZR-V”, “Hyundai Santa Fe”, “KGM Torres EVX”, “Kia EV9”, “Lexus LBX”, “Mercedes-Benz” E-klase, “Peugeot 208”, “Peugeot 3008”, “Peugeot e-3008”, “Porsche Macan”, “Renault Espace”, “Renault Scenic E-Tech”, “Škoda Kamiq”, “Škoda Kodiaq”, “Škoda Octavia”, “Škoda Superb”, “Toyota Camry”, “Toyota C-HR”, “Volkswagen Amarok”, “VW ID.7”, “VW Passat”, “VW Tiguan” un “Volvo EX30”.

Atbalsta: sludinājumu portāls Zip.lv, t/c Mols, Ignitis ON, ziņu portāls jauns.lv, iAuto.lv, Delfi, TV Auto ziņas, Klubs, Dieviete.lv, LAMB, Prike shop, V4 Motors.

Žūrijas balsojums par “Latvijas Gada auto 2025” titulu:

Balsošanas tabula Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto

Foto: Latvijas Gada Auto