Šogad konkursa žūrijai kopumā bija jāvērtē 24 jaunākie auto modeļi, kas pārstāvēja dažādus segmentus – kompaktklasi, sporta, apvidus, premium, klases u.c.
Plaša auto izvēle gan ikdienas lietošanai vienatnē,
gan ģimenes izbraukumiem, gan arī smaga darba darīšanai. Izvērtējot visus
pretendentus, konkursa žūrija finālam izvirzīja šādus auto (pēc alfabēta):
- “BMW X1”
- “KIA Sportage”
- “Opel Astra / Astra Sports Tourer”
- “Peugeot 3008”
- “Škoda Kodiaq”
- “Volkswagen Tiguan”
- “Volvo S90/V90”
“Latvijas Gada auto 2017” titula ieguvējs tiks
paziņots svinīgajā apbalvošanas ceremonijā 9. decembrī plkst. 20:00. Tai
tiešraidē sekojiet līdzi TV kanālā “Re:TV”, kā arī Sportacentrs.com TV kanālā,
interneta portālos Delfi.lv, iAuto.lv,Tvnet.lv un Apollo.
Papildu galvenajam “Latvijas Gada auto 2017” titulam
konkursa dalībnieki tiks apbalvoti arī vairākās citās nominācijās. Tā kā pirmo
reizi konkursā “Latvijas Gada auto” spraigu konkurenci sastāda pikapi, šogad
izveidota nominācija “Latvijas Gada pikaps 2017”, par kuru sacenšas ļoti
līdzvērtīgi kandidāti – “Mitsubishi L200”, “Nissan Navara” un “Toyota Hilux”.
Tāpat interneta portālos Delfi.lv un iAuto.lv joprojām
notiek balsojums nominācijā “Tautas simpātija”, kur ikviens var veltīt savu
balsi par kādu no 24 “Latvijas Gada auto 2017” dalībniekiem. Arī šīs
nominācijas laureāts tiks apbalvots ceremonijā 9. decembrī.
Uz doto brīdi Tautas balsojumā fināla septītnieks ir:
· “Audi A5
Coupe”
· “BMW X1”
· “Ford Edge”
· “Ford Mustang”
· “Nissan Navara”
· “Volkswagen
Tiguan”
· “Volvo
S90 / V90”
“Latvijas Gada auto 2017” žūrijas biedru
komentāri par finālistiem:
“BMW X1”Vairāki
žūrijas biedri uzslavēja “BMW X1” par prieka radīšanu un emocijām, kas rada
vēlmi ar to braukt atkal un atkal. RTU docents Juris Kreicbergs:
“”BMW X1” paņēma ar sajūtu, ka automobilī nav nekā lieka, tāpēc negribas lietot
premium apzīmējumu. Skaisti, praktiski inženieru risinājumi, lieliska dinamika,
labas sajūtas, braucot automobilī. Lai arī izmēru gammā tas ir mazais modelis,
arī palielam vadītājam nebija par šauru. Automobilis, kurā ir vēlme
atgriezties.”
Žurnālists Atis Jansons slavēja “X1”
gaitas īpašības: Par “X1” nobalsoju arī es, jo šis ir saprātīgs “premium”.
Neliels. Tādēļ dinamiska līkloču brauciena spējīgs, nevis slidenā pagriezienā
vieglāku pilnpiedziņu lidojumu traucējošs. Pilota baudai būvēts auto nedrīkst
būt prestižu stutējošs milzis. Ne jau “X5” vai “X6” ir “driver’s car”. “X1” ir
īstais. Šķiet, tam nav limitu. Ne bedrainos asfalta līkločos no Raganas uz
Sējas ciemu, ne mežā. Kaifs. Viena nelaime – obligāti jāseko piebildei. “Kur
atļauts…”. Ja naudiņas pietiktu, šis varētu būt vienīgais arguments pret šo
pirkumu.”
Par “X1” prieka faktoriem un emocijām līdzīgi domā arī
“Latvijas Valsts Ceļi” VAS administratīvās daļas vadītājs Zigmārs
Krūmiņš, taču viņš arī uzskaita pāris vājās vietas: “Pie mīnusiem
jāmin salona uzbūves īpatnība – stūre neatrodas precīzi pa vidu autovadītāja
sēdeklim. Uz sajūtām kāds 1 cm ir nobīde, priekšējie sēdekļi nobīdīti tuvāk uz
auto centru. Pierast var, bet… Skaņu izolācija aizmugurējām arkām – nav,
protams, japāņu auto skaņas, bet “BMW” arī ne! Ap 100 km/h uz
piesniguša ceļa īsās garenbāzes dēļ ir nervoza uzvedība. Gribās lēnāk. Un 1,9 m
augumā pašam aiz sevis ir gan sarežģīti iesēsties, gan pavadīt laiku. Pēc
sajūtām un emocijām, ko sniedz “X1”, vienmēr no auto jāizkāpj smaidīgam, bet,
ņemot vērā mīnusus, šis “BMW” neaizvelk līdz “premium”.
“Volvo S90/V90”Lai
arī braukšanas īpašību ziņā “S90/V90” ir vairāk mieru raisošs automobilis,
salīdzinot ar otru ”premium” pārstāvi finālā – “BMW X1”, žūrijas biedri
izbaudīja arī aizraujošākus brīžus. Autosporta meistars Ivars
Caune uzteic “Volvo” paklausību: “Pēc izbraukšanas ar “S90” rudens
testā, kurā šis auto sagādāja braukšanas baudu – ļoti dinamisks, labi bremzē un
ir paklausīgs līkumotajā Kuldīgas – Kabiles ceļa posmā, man bija izdevība
izmēģināt “V90” pilnpiedziņas modeli sniegotajā, līkumotajā Ādažu testa ceļā.
Biju ļoti gandarīts, cik filigrāni un neuzbāzīgi darbojās pretslīdes un
pretizbuksēšanas sistēmas. Bija patīkams brauciens!”
Juris Kreicbergs par
“Volvo S90/V90”: “Gan ārpus pilsētas, gan pilsētā izcils braukšanas komforts.
Pilsētā ievērojamu laiku izmēģināju adaptīvo kruīza kontroli. Izcili notur
attālumu līdz iepriekšējam automobilim – perfektas sajūtas gan bremzēšanas, gan
ieskriešanās laikā. Vienīgā kaitinošā lieta, kuru īsajā laikā neatradu kā
novērst – pēc aizdedzes ieslēgšanas automātiski ieslēdzas stūres un sēdekļa
elektriska sildīšana, lai gan temperatūra vēl nešķita tik zema, lai to vēlētos,
un braucot jātaustās pa displeju, lai to atslēgtu, jo pogu skaits ir speciāli
samazināts. Lai gan no ārpuses bija nomaskēts ar manai acij neizteiksmīgu brūnu
krāsojumu, iekšpusē un darbībā patiesi baudāms “premium” automobilis.”
“Opel Astra/ Astra Sports Tourer”Žūrijas
iespaidus par jauno “Opel Astra / Astra Sports Tourer” raksturo Ata
Jansona komentārs: “Izcila cenas un lietošanas īpašību
kombinācija. Gaita, kuru nesmādē pat sportisti. Žūrijas komentāri lakoniski. Parasti
– īkšķis uz augšu…”
Īkšķis uz augšu arī Ivaram Caunem: “”Astra”
un “Astra Sports Tourer” – abi ar benzīna dzinējiem ir praktiski vienādi auto.
Bet “Tourer”, nedaudz lielāks un aprīkota ar automātisko ātrumkārbu, likās pat
nedaudz ņiprāks un patīkamāks automobilis. Brauciena laikā saņēmu tieši to, ko
biju gaidījis – man patika.”
Savukārt Zigmāru Krūmiņu uzrunā
“Astra” bagātīgais aprīkojums un dzinēji: “Viens no līderiem savā segmentā
uzdevis labu toni. “Golf klases” auto ir ieguvis adaptīvos LED lukturus
un vēl kaudzi ar dažnedažādām opcijām! Nu ir ko komplektēt! To atvieglo
“aprīkojuma pakas” kas ir tiešām gana daudz, gana dažādas un arīdzan
pieejamas. Salons kvalitatīvs – uz sajūtām nav vēl “premium”, bet kopumā
atbilstošs cenai. Patīkami pārsteidz turbo dzinēju veiktspēja. Braucot
vienmērīgi ar 100 km/h iespējams ieraudzīt 5 l patēriņu. Par mīnusiem –
universāla versijai par daudz dzirdami trokšņi, kā arī pārāk cieta un skaļa
piekare. Šīs nepilnības gandrīz nebija jūtamas hečbekā. Ātruma pārslēgs – it kā
visu dara, bet kaut kādas precizitātes kustībā un kvalitātes satvērienā
pietrūkst. Citādi – lielisks savas klases auto.”
“Volkswagen Tiguan”Līdzīgi
kā par iepriekšējo finālistu “Opel Astra/ Astra Sports Tourer”, tā arī par
“Volkswagen Tiguan” komentāri no žūrijas lakoniski, bet pozitīvi. Jura
Kreicberga komentārs: “Ļoti ērts automobilis. Pietiek vietas arī
lielākam cilvēkam. DSG kārba strādā saskaņoti ar motoru un vadītāja iegribām.
Līdzbraucējam šķita, ka salona apdare varētu būt lepnāka, bet man prieks, ka
maksāts tiek par perfektu automobiļa darbību, ne par īpaši izlasītiem apdares
materiāliem. Meža smilšainajā ceļā pret kalnu braucu bez liekas ieskriešanās.
Pretslīdes sistēmas lieliski tika galā ar mierīgu un pārliecinošu uzrāpšanos
paugurā. Ja jāpiemin kaut kas, kas varēja būt labāks – pilsētā, ieslēdzot
adaptīvo kruīza kontroli ar ātruma ierobežotāju, apstāšanās notiek perfekti,
bet ieskrienoties, distance palielinās un Rīgas apstākļos ir liela varbūtība,
ka kāds sprauksies pa vidu.”
Autožurnālists Guntars Pulss vērš
uzmanību uz kādu iepriekš neredzētu funkciju “Veiklības braucienos pie t/c
“Mols” atklājās, ka konkrētajam eksemplāram ir automātiskā bremzēšana
atpakaļgaitā. Līdz šim nebija gadījies sastapties ar tādu fīču.”
“KIA Sportage”Jaunais
“KIA Sportage” ļoti pamatoti ir kā dadzis acīs visiem kompakto krosoveru
pārstāvjiem – tas spēj piedāvāt daudz par pieņemamu cenu. Arī Guntars
Pulss vērš uzmanību uz “KIA” straujo tuvošanos klases labākajiem
pārstāvjiem: “Ļoti normāls auto. Ja pirmo divu paaudžu Sportage bija tipiski tā
laika Dienvidkorejas autobūves paraugi, tad pirms sešiem gadiem prezentētais
modelis jau bija plats solis uz priekšu, jo izskata un izpildījuma ziņā bija
pietuvojies klases labākajiem standartiem. Jaunais ceturtās paaudzes modelis
gan izskata un aprīkojuma, gan uzvedības ziņā kļuvis vēl eiropeiskāks.
Interesantais priekšdaļas noformējums uzreiz piesaista apkārtējo uzmanību.
Īpaši mūsdienīgi izskatās GT Line versijai pieejamie priekšējie LED miglas
lukturi.”
“Peugeot 3008”Šis
automobilis bija pārsteigums daudziem žūrijas biedriem, arī autoservisa “V4
Motors” direktoram Raimondam Volontam: “Neesmu “Peugeot” fans,
bet šis modelis mani patīkami pārsteidza, pirmkārt, jau ar savu dizainu.
Nodomāju, ka brīnumi sāksies iekšpusē, kad atkal nebūs iespējams novietot stūri
tā, lai tā netraucētu redzēt spidometra paneli, bet izrādās, ka tam atrasts
interesants risinājums – stūre ir izgatavota ovāla. Man personīgi, tas ne visai
patīk, bet visā kopējā dizainā tas iederas tīri labi.Pats interesantākais bija,
pabraucot ar to, es faktiski biju drusku šokēts par komfortablo piekares
darbību, kas līdz šim nebija franču autobūves vizītkartes. Visumā liekas, ka
“Peugeot” pēdējos gados patīkami pārsteidz. Vienīgi žēl, ka tam nav iespējama
pilnpiedziņa.”
“Peugeot 3008” neparastumu akcentē arī Atis
Jansons: “Šis nevarēja nebūt finālā, jo ir neparasts. Gan ārēji, gan
salonā. Spilgts. Pat žilbinošs. Pat mulsinošs. Tehniski augsti izglītoti veči
blenž uz ātrumkārbas konsoli vaļējām mutēm. Kā šito palaist?! Es (askētiskas
brauciena vides fanātiķis) smaidu tā šķībi un esmu pat gatavs šo kā pārspīlēti
modīgu no fināla svītrot, līdz no Vangažiem nonākam vecajā Tumšupes ātrumposmā,
kur esmu spiests atzīt, ka superšvīts brauc – nu ļoti labi!
“Škoda Kodiaq”
Jaunais “Škoda” apvidus automobilis “Latvijas Gada
auto 2017” pretendentiem pievienojās pēdējais – no rūpnīcas pa taisno uz “Lielo
testa braucienu”, kur tā prasmes un varēšana tika vērtēta vairāku dienu garumā.
Interesantas funkcijas jaunajā “Kodiaq” atrada arhitekts Jānis
Mežulis: “Parasti ir tā, ka visi jaunumi tiek flagmaņiem, tomēr šoreiz
“škodisti” ir papūlējušies ierindoties neredzēto inovāciju lauciņā. Un šeit es
nerunāju par lietussargiem abās priekšējās durvīs, bet gan par man absolūto
jaunumu, proti, auto salonā atrodošos personu sarunu skaņu pastiprinošo sistēmu
ar trokšņu slāpēšanas funkciju. Sajūta tāda it kā tu atrodies lielā telpā. Un
dzirdi pats savu balsi, kad runā pārāk skaļi. Pirmajā brīdī gribējās runā kā
parasti, tomēr piešaujoties varēja arī otrās rindas pasažieri runāt pusbalsī un
sadzirdēt priekšējos. Super!”
Šo funkciju piemin arī Jānis Rapa, “Lattelecom”
transporta nodaļas vadītājs: “Man jaunā “Škoda” likās ļoti sakarīga. Teicami
sevi parādīja gan uz piesniguša līkumota ceļa, gan pilnīgos bezceļa apstākļos,
gan uz šosejas. Pie tam šoseja būs “mājas trase” absolūtajam
vairākumam “Škoda Kodiaq”, līdzīgi kā visiem krosoveriem Latvijā. Salons plašs
un ērts. Uzskatu, ka šis varētu būt ļoti labs ģimenes auto. Kontrolpanelis ar
analogiem rādītājiem man likās korektāks un pierastāks par digitālo.
Multimediju sistēma ērti lietojama. Jau kolēģa pieminētā automašīnas
“akustika” vienkārši fascinēja, vari sarunāties ar aizmugurē
sēdošajiem, nepaceļot balsi. Nevar nepieminēt arī kādu mīnusiņu. Nolaižot otrās
un trešās rindas krēslus, neveidojas gluda virsma.”
Savukārt “Škoda Kodiaq” vadāmība uzrunāja Ivaru
Cauni: “Man šis auto iepatikās uzreiz, kad pirmo reizi to ieraudzīju
Lilastes “Off road” sekcijā tas sevi parādīja perfekti. Bez piepūles veica
pašas sarežģītākās trases sekcijas. Bet uz slidenā un līkumotā Ādažu ceļa
posma, salīdzinoši braucot pēc “Volvo V90”, tas ļāvās nedaudz vairāk izjust
vadāmo sānslīžu baudu. Iesaku pamēģināt!”
Konkurss notiek
kopš 1998. gada un šogad prestižais “Gada auto” tituls tiks pasniegts
18-to reizi. Konkursa “Latvijas
Gada auto 2017” dalībnieki ir “Opel Astra”, “Opel Astra Sports Tourer”, “Opel
Mokka X”, “Nissan Navara”, “Mazda MX-5”, “Ford Edge”, “Ford Mustang”, “BMW X1”,
“Renault Megane”, “Renault Talisman Grandtour”, “KIA Sportage”, “Volkswagen
Tiguan”, “Volvo S90”, “Volvo V90”, “Hyundai Ioniq”, “Mitsubishi L200”, “Audi
Q2”, “Audi A5 Coupe”, “Peugeot 3008”, “Peugeot Traveller”, “Toyota RAV 4
Hybrid”, “Toyota Hilux”, “Lexus RX” un “Škoda Kodiaq”.
Konkursu “Latvijas Gada auto 2017” atbalsta: Delfi,
iAuto.lv, Latvijas Avīze, Latauto, jauniauto.lv, Auto ziņas, garaza.lv,
dzivoklis.lv, T/c Mols, Avalon Hotel, LAMB, KPMS & Partneri, Skrivanek,
Intergaz, abi2, V4 motors.