2008. gadā uzsākot Passat CC ražošanu (vēlāk vienkārši CC jeb Comfort Coupe), Volkswagen kļuva par vienu no pirmajiem ražotājiem, kas aizsāka žanru robežu nojaukšanu, pircējiem piedāvājot modeli, kurā sedana praktiskumu apvienoja ar kupejas eleganci.
Volkswagen otrais pieteikums prestižo
fastbeku segmentā ir krietni ambiciozāks, un visspilgtāk to demonstrē
automobiļa izmēri un dizains. Auto ir gandrīz 10 cm garāks nekā jaunās paaudzes
Passat sedans un ar gandrīz 5 cm garāku riteņu bāzi, liekot domāt, ka tam
varētu būt sakars ar citu MQB platformas auto – čehu Škoda Superb.
Arteon ārieni veido ar pārliecinātāku
roku radītas proporcijas, korpusa kontūras iezīmē asāk vilktas līnijas, un ekspresīvie
lukturi līdz ar divdesmit collu diskiem (Arteon ir pirmais vieglais Volkswagen,
kam pats ražotājs piedāvā šāda izmēra riteņus) pasvītro, ka modelis ir
gatavības pilns ne vien paturēt savu vietu, bet arī “nodarīt skādi”
konkurentiem.
Arteon galvenie sāncenši pašlaik ir
nomināli prestižāko marku modeļi Audi A5 Sportback un BMW 4. sērijas Gran
Coupe.
Arteon abus pārtrumpo ar gabarītiem un
salona ietilpību, esot attiecīgi par 13 un 22 cm garāks un ar par 13 un 2,7 cm
garāku riteņu bāzi. Diez vai šādu auto iegādē praktiskam bagāžniekam ir
izšķiroša nozīme, taču arī šajā jomā Arteon ir pārāks, zem milzīgā vāka
piedāvājot 560 litru ietilpību (Audi un BMW 480 l).
Tas, ko Arteon nevar piedāvāt, ir
dažādu izpildījumu diapazona augšējais reģistrs. Piemēram, A5 Sportback
dīzeļdzinēju jauda ir no 150 līdz 286 ZS, tātad pieejami arī sešcilindru
dzinēji, savukārt sportisku mašīnu entuziasti var izvēlēties S5 Sportback – ar
354 ZS V6 turbomotoru. Līdzīgas izvēles iespējas sniedz BMW, kas, tāpat kā
konkurenti, ir pieejams ar pilnpiedziņu.
Kaut augstākas nekā Passat gadījumā, šādā
kontekstā par labu Arteon runā cenas: ja pats pieejamākais A5 Sportback maksā
40 200 eiro, tad Volkswagen fastbeka cenu lapā teikts, ka to var iegādāties par
32 136 eiro (150 ZS benzīna motors), bet pati dārgākā versija (240 ZS
dīzelis, pilnpiedziņa) maksā, sākot no 47 253 eiro.
Jāpiebilst, ka Latvijā bāzes
izpildījumā tiek piedāvāti tikai mazākās jaudas Arteon, un uzsvars likts uz vizuāli
efektīgo R-line versiju. Tajā ir noteikta loģika, jo šādi aprīkots Arteon grezni
izskatās ne tikai no ārpuses, bet arī iekšpusē, liekot aizmirst, ka ražotājs
lepnā modeļa interjeru nav apveltījis ar individuālām iezīmēm.
Fakts, ka Arteon ir būvēts uz plaši
izmantotās MQB platformas, pats par sevi dod norādi uz pazīstamu tehniku un
agregātiem, tomēr fastbeka arsenālā ir arī daži agrāk neredzēti risinājumi.
Tā, piemēram, dzinēju paleti veido trīs
benzīna dzinēji: 1,5 litru ar 150 ZS un 2 litru – ar 190 vai 280 ZS.
Alternatīva ir 2 litru dīzeļi, kas atkarībā no versijas attīsta 150, 190 vai
240 ZS. Latvijā piedāvātie Arteon bez izņēmuma ir komplektēti ar septiņu pakāpju
DSG pārnesumkārbu, bet divas jaudīgākās versijas pēc noklusējuma apgādātas ar
visu riteņu piedziņu.
Spēcīgākie dzinēji fastbekam dod ļoti
labu dinamiku: benzīna mašīnai 100 km/h sasniegšanai nepieciešamas nieka 5,6
sekundes, bet dīzelim 6,5 s.
Kad runa ir par šasiju un gaitas
īpašībām, Arteon arguments ir garā riteņu bāze un zemā virsbūve, svarīgs
priekšnoteikums, lai varētu apvienotu komfortablu ripošanu un precīzu vadīšanu.
Taču tas nav viss. Izvēloties iestatāmo amortizāciju, vadītāja rīcībā ir skala
ar 15 iedaļām, kā arī pārslēdzami braukšanas režīmi, paverot iespēju iejusties
gan programmētāja, gan sportista ādā. No Passat Arteon vēl atšķiras ar citiem
šķērsstabilizatoriem, atsperēm un individuāliem stūres pastiprinātāja
regulējumiem.
Arteon ir drošs automobilis. Euro NCAP
testā tas ieguvis 5 zvaigznes Aprīkojuma sarakstā var atrast adaptīvo
kruīzkontroli, kas ņem vērā ne tikai citu automobiļu braukšanas ātrumu un
manevrus, bet ceļa konfigurāciju un ātrumu ierobežojošās ceļazīmes. Emergency
Assist monitorē automobiļa kustību, apkārtni, vadītāja rīcību, un, ja
nepieciešams, signalizē vadītājam vai pat apstādina auto pilnībā. Par labu
drošībai kalpo arī priekšējie diožu lukturi, tiesa, tie, tāpat kā tālo gaismu
asistents, ir par papildu maksu.
Arteon rīcībā ir jau no Passat
pazīstamais, ekselentais digitālais instrumentu panelis ar daudzveidīgu informācijas
atainošanu (R-line izpildījumā bez papildu maksas), un pēc izvēles to iespējams
papildināt ar projekcijas displeju.
Cits pieminēšanas vērts elements
papildu aprīkojuma klāstā ir t.s. akustiskā pakete, kas ietver biezākus sānu
stiklus priekšā un trokšņus labāk slāpējošu grīdas segumu, un, iespējams, ir
apsvēršanas vērta, ja izvēle krīt par labu pašiem lielākajiem riteņiem.
Raugoties uz jaunā fastbeka
tehniskajām īpašībām, dizainu un aprīkojumu kopumā, Volkswagen ar CC aizsākto
tēmu ir pacēlis jaunā līmenī, un nu vien atliek sagaidīt, kā to novērtēs Gada
Auto žūrija un, protams, pircēji.
Volkswagen
Arteon 2.0 TDI 4Motion DSG-7 R-line
Dzinējs 1998
cm3, R4 turbodīzelis
Maksimālā jauda 240
ZS
Maks. moments 500
Nm pie 1750-2500 apgr./min
0–100 km/h 6,5
s
Maks. ātrums 245
km/h
Transmisija 7
pakāpju DSG, pilnpiedziņa
Degvielas patēriņš 5,9
l/100 km (kombinētajā režīmā)
CO2 izmeši 152
g/km
Gabarīti 4862/1871/1450
mm
Riteņu garenbāze 2837
mm
Bagāžas ietilpība 563
l
Pašmasa 1828
kg
Cena sākot
no 47 253 eiro
Konkursa
Latvijas Gada Auto žūrijas iespaidi
Juris
Kreicbergs, Rīgas Tehniskās
universitātes Automobiļu katedras vadītājs: “Perfekts
braukšanai, kā vairums VW grupas auto. Skaists, labi aprīkots, komfortabls,
dinamisks. Pa vidu starp lielu un mazu, dārgu un lētu, pierastu un
pārsteidzošu.”
Jēkabs
Ronis, Latvijas Lauksaimniecības universitāte, Tehniskās fakultātes students: “Pievilcīgs
dizains, kas īsti nav līdzīgs citiem VW modeļiem, piemēram, Passat. Sēdekļi
ērti, multimediju ekrāns liels, taču braucot tas nav pārāk parocīgs, jo visas
funkcijas ir saliktas tajā un nav reālu pogu kuras varētu nospiest, nenovēršot
acis no ceļa. Ļoti labi turas uz ceļa, kas rada patīkamu drošības sajūtu.
Stūre, kam līdz atdurei ir tikai viens apgrieziens, ir ļoti parocīga novietojot
automašīnu stāvvietā. Arteon ir pietiekami dinamisks, taču, esot Volkswagen
flagmanim, prasās arī “flagmaniskus” jaudas rādītājus, jo 276
zirgspēki šādam auto ir par maz. Labi, ka tam jau ir atrasta vieta tirgus nišā,
un cerams tas neņems bēdīgu galu kā iepriekšējas VW flagmanis.”
Jānis
Mežulis, arhitekts: “Ja iedziļināmies dizaina sīkumos un
tehniskajās niansēs, tad varētu uzrakstīt nelielu grāmatiņu par to, kādas ir
Arteon atšķirības ar veco labo Passat. Tomēr atļaušos palikt pie viedokļa, ka
lielākajai daļai neiesvaidīto liksies, ka Arteon tas pats Passat vien ir –
tikai smalkāka versija. Jā, ir vesela virkne detaļu, kurām var pievienot +
zīmi. Kaut vai, piemēram, stūre, kurai līdz atdurei ir tikai viens apgrieziens.
”Cool”! Bet kam ir domātas ļoti ērtās aizmugures sēdvietas, ja priekšējās
durvis pēc lieluma līdzinās Golfiņam?”
Ingars
Tenis, “TVNET” autožurnālists: “Izskatīgs auto, it īpaši dārgajās
komplektācijās ar lielajiem, bet mūsu ceļiem ne īpaši piemērotajiem 20 collu
riteņiem. Šādi apautam auto arī vislabāk piestāv benzīna dzinējs ar 280
zirgspēkiem. Jādomā gan, ka pie mums populārāki būs 2 litru dīzeļdzinēji, kas
pieejami 150 un 240 ZS versijās. Lai vai kā, izskatīgais Arteon patīkami
pārsteidz ne tikai ar dizainu, bet salona plašumu, jo īpaši aizmugurē, kur pat
iespējams pārkrustot kājas. Nav daudz tādu auto, kam šāda iespēja ir standarts.
Konceptuāli šis fastback tipa automobilis ir ļoti līdzīgs Audi A5 Sportback,
taču ir lielāks, turklāt maksā mazāk.”
“Volkswagen”
pārstāvja komentārs.
Aleksandra Kostjukoviča, Volkswagen
sabiedrisko attiecību vadītāja Baltijas valstīs: “Arteon ir jaunākais zīmola flagmenis, kuram mēs redzam
lielu potenciālu Latvijas un Baltijas tirgū kopumā. Šo apliecina ļoti veiksmīgie
pārdošanas rezultāti, pārsniedzot savus izvirzītus mērķus. Arteon ir Volkswagen
zīmola veiksmes stāts Baltijā, un mēs esam pārliecināti ka 2018 gadā mums
izdosies uzlabot šo rezultātu. Arteon ir īpašais Volkswagen – jaudīgs un emocionāls dizains un
lieliska vadāmībā apvienojumā ar izslavēto Volkswagen funkcionalitāti un
praktiskumu. Arteon reprezentē jaunu Volkswagen zīmola DNS. Pat šodien cilvēki uz ielām atskatās uz šo auto. Arteon tā nav tikai dizains un
jauda, tā ir arī drošība. EURO NCAP reitingā jaunais Volkswagen flagmanis ir
atzīts par savas klase drošāku auto, saņemot visaugstāko novērtējumu vairākas
kategorijas tai skaitā gājēju drošības. Šīs auto nevienu neatstās
vienaldzīgu.”
Jauns
žurnāls “Latvijas Gada auto 2018”
Vairāk par jaunākajiem automobiļiem Latvijas tirgū lasi no 13.
oktobra jaunajā žurnālā-katalogā “Latvijas Gada auto 2018”, kurš būs pieejams
lielākajās preses tirdzniecības vietās Latvijā, kā Narvesen, Rimi, Maxima,
Latvijas Pasts uc.