Sākums Jaunumi Viens no Gada auto 2017 pretendentiem – Renault Talisman Grandtour

Viens no Gada auto 2017 pretendentiem – Renault Talisman Grandtour

15/09/2016
Viens no Gada auto 2017 pretendentiem – Renault Talisman Grandtour

2015. gadā “Renault” pieteica kādreiz populārā modeļa “Renault Laguna” pēcteci un tagad tas ir ieradies Latvijā.

Konkurss “Latvijas Gada auto 2017”
turpina iepazīstināt ar jaunākajiem automobiļiem, šoreiz par franču automašīnu
atgriešanos vidējā klasē.

“Talisman” priekšteci “Laguna” “Renault” piedāvāja ar trim virsbūvēm –
hečbeka, universāļa, un ražošanas cikla pēdējā daļā arī ar kupejas. Jaunais
modelis pieejams divējādi – kā sedans un universālis “Grandtour”.

Lai gan “Talisman”, kā šķiet, nepretendē izraisīt apvērsumu savā klasē, ir
vērts papētīt tā tehniskos datus, jo tajos slēpjas pārsteigums. Piemēram, “Talisman”
ir 8 cm garāks nekā par klases etalonu bieži uzskatītais “Volkswagen Passat”,
kas pats par sevi negarantē priekšrocības, taču “Talisman” ir arī par 2 cm
garāka riteņu bāze un par 3,6 cm lielāks platums, kas uzlabo salona ērtības tā
vadītājam un pasažieriem.

“Talisman” bagāžnieka maksimālā ietilpība ir 608 litru, tātad par 30 l
lielāka nekā “Passat”, taču šim rādītājam drīzāk ir informatīva nozīme, ņemot
vērā to, kā ražotāji uzskaita telpu zem bagāžnieka grīdas. Universāļa bagāžas
ietilpība (572-1681 litri) jāvērtē kā konkurētspējīga.

Lai gan ārienes apspriešana subjektivitātes dēļ, iespējams, nav lietderīga,
automobiļa eksterjers tomēr ir jāsauc par veiksmīgu. “Talisman”, it īpaši
dārgākajā izpildījumā “Initiale Paris”, ar 19 collu riteņu diskiem, efektīgiem
diožu lukturiem acīmredzami piesaista uzmanību, un, pateicoties dizainam, to
var viegli iedomāties gan kā solīdu dienesta auto, gan daudzpusīgu ģimenes
braucamo.

Interjers un modernās tehnoloģijas:
uz progresa ceļa

Tāpat kā citi jaunā viļņa “Renault”, “Talisman” piedāvā svaigu interjeru.
Tas harmoniski sasaucas ar automobiļa ārieni, tiesa, arī nepārsteidz ar
negaidītiem risinājumiem. Īsumā to varētu raksturot ar diviem vārdiem – moderns
un konservatīvs.

Ņemot vērā, ka “Talisman” ir tradicionāls sedans, “Renault” interjeristu
priekšā nebija neparastu izaicinājumu, un, runājot par ergonomiku, viņu darbs
ir paveikts labi. Sēdekļi – pamatnes garums, sānu atbalsts, regulēšanas
diapazons – sniedz atzīstamu komfortu dažāda auguma braucējiem. Par neizmantotu
iespēju var uzskatīt aizmugurējo durvju ailu – iekāpšana “Talisman” salona
aizmugurē nav ideāla.

Kaut liela daļa pasažieru to diez vai izjutīs kā ierobežojumu, taču
eleganti krītošā jumta līnija sedanā samazina aizmugurē sēdošo pasažieru galvām
paredzēto vietu.

“Talisman” ir adekvāti aprīkots pat pieejamākajā no četriem izpildījumiem –
“Life”. Tam ir, piemēram, automātiskā divu zonu klimata kontrole, gaismas un
lietus sensori, un jumta reliņi (universālim). Taču divi interesantākie
izpildījumi ir “Intense” un  “Initiale
Paris”, jo tajos ir iekļautas dažādas modernās tehnoloģijas.

To vidū ir projekcijas displejs, multimediju sistēma “R-Link2” ar
navigāciju un ar to saistītā “Multi-Sense” ar pieciem braukšanas režīmiem (“Eco”,
“Comfort”, “Neutral”, “Sport” un “Perso”). Tā ir sistēma, ka ļauj automobili –
dzinēja, automātiskās pārnesumkārbas, stūres iekārtas, amortizācijas darbību un
vēl citus parametrus – pielāgot dažādiem braukšanas stiliem, kā arī
individualizēt mērpulksteņu, centrālā displeja noformējumu un salona
apgaismojumu.

“Multi-Sense” gan pagaidām atstāj attīstības fāzē esošu risinājumu – dažādu
funkciju vadība ne vienmēr ir intuitīva, un nepacietīgs “Talisman” vadītājs  var piedzīvot strespilnus brīžus. Sīkas
nepilnības novērojamas sistēmas latviskošanā: piemēram, tekošais degvielas
patēriņš latviešu valodā pārtulkots nesaprotamā vārdā “strāva”, taču tas jau
bija manīts jaunākajā “Renault Espace” modelī.

No dārgākajā versijā pieejamā komforta aprīkojuma vēl jāpiemin “Bose”
audiosistēma, laminēti sānu stikli, apsildāmi un ventilējami priekšējie
sēdekļi, apsildāma stūre, turklāt vadītāja sēdeklim iespējama masāžas funkcija,
bet elektroniskā atmiņa spēj ielāgot sešas pozīcijas. Masāžas funkcijai krēslā pieejami
3 režīmi ar regulējamu intensitāti, kas ir tiešām vērtīgs papildaprīkojums.

“Talisman” ir moderns drošības aprīkojums. Dārgākajā versijā arī drošas
distances kontrolsistēma un ārkārtas bremzēšanas sistēma. 2015. gadā veiktā “Euro
NCAP” testā “Talisman” saņēma 5 zvaigznes.

Dzinēji: neliels tilpums, pietiekama
jauda

“Talisman” dzinēju klāstu varētu raksturot kā nelielu, taču pilnīgi pietiekamu
visdažādākajām vajadzībām un gaumēm. No benzīnmotoriem tiek piedāvāts 1,6 litru
turbodzinējs ar 150 vai 200 ZS, savukārt dīzeļus pārstāv 1,5 litru (110 ZS) un
1,6 litru dzinējs, kas atkarībā no izpildījuma attīsta 130 vai 160 ZS.

Abiem benzīna motoriem ir paredzēta septiņu pakāpju divsajūgu automātiskā
pārnesumkārba, “mazo” un “vidējo” dīzeli “Renault” piedāvā ar manuālo kārbu.
130 ZS dīzeli pēc izvēles var iegādāties ar sešpakāpju automātisko transmisiju
(divsajūgu), bet 160 ZS versijai tā ir standarta aprīkojums.

Visu riteņu… stūrēšana

“Talisman” tehniskajā arsenālā nav pilnpiedziņas, toties tam ir visu riteņu
stūrēšana. Franču ražotājs savu sistēmu sauc par “4Control”.

Visu riteņu stūrēšana pēdējo desmitgadu laikā dažādu kompāniju modeļos ir
nākusi un gājusi, radot iespaidu, ka tās priekšrocībām līdz galam nav
noticējuši nedz auto pircēji, nedz paši ražotāji. Taču pašlaik ir novērojama
kārtējā visu riteņu stūrēšanas renesanse – tādu var uzstādīt prestižā limuzīnā,
ātros sporta auto un nu arī vidējās klases “Renault”.

Sistēmas uzdevums ir atvieglot un padarīt drošāku auto vadīšanu noteiktos
apstākļos. Tā, kamēr ātrums nepārsniedz 50 km/h (60 vai 80 km/h atsevišķos
režīmos), aizmugurējie riteņi, sekojot stūres komandai, pagriežas pretēji
priekšējiem, un auto viegli pāriet uz mazāku pagrieziena rādiusu. Lai gan runa
ir par, maksimums, 3,5 grādiem, efekts ir jūtams un pozitīvs: pilsētā
pazīstamus pagriezienus auto izbrauc izveicīgāk, prasot mazāk darba ar stūri.

Pārsniedzot minēto ātrumu, aizmugurējie riteņi pagriežas tādā pašā virzienā
kā priekšējie, tādējādi vairojot automobiļa stabilitāti. Subjektīvi to novērtēt
ir grūtāk nekā izmainīto uzvedību pilsētā, taču – vismaz teorētiski – sistēmas
sniegtās priekšrocības nav pamats apstrīdēt.

Kā parasts ar tehniku, ar kuru trūkst ilgtermiņa pieredzes, nav iespējams
novērtēt tās tehnisko uzticamību, taču apsveicams ir pats fakts, ka tāda tiek
piedāvāta relatīvi plašam pircēju lokam pieejamā modelī. Ja ir interese par “Talisman”,
to vērts izmēģināt.

Labs līdzsvars tuvajās un tālajās
distancēs

Lai iepazīstinātu ar jauno modeli, “Renault” pārstāvji  izmēģinājuma braucieniem piedāvā prestižāko,
dārgāko versiju – 160 ZS dīzeļauto ar automātisko pārnesumkārbu – “Initiale
Paris” izpildījumā.

Šāda “Talisman” vadāmību, gaitas īpašības un jaudu varētu raksturot kā
optimālu salikumu: auto ir dinamisks visos gadījumos, kad tas ir svarīgi –
manevrējot pilsētā, apdzenot uz šosejas, un vienlaikus saglabā pieņemamu
degvielas patēriņu, savukārt piekare piedāvā veiksmīgu kompromisu starp
pārliecinošu virsbūves kontroli un komfortu. Iespējams, auto ripotu vēl
patīkamāk, ja tam būtu mazāka izmēra riteņi ar augstāka profila riepām, bet “Initiale
Paris” 19 collu diski ir standarts.

Pārslēdzamie braukšanas režīmi, kas izmaina dzinēja, pārnesumkārbas
reakcijas un amortizāciju, ir gaumes jautājums, taču “Talisman” gadījumā labākā
kombinācija šķiet “neitrāls” motors un kārba plus “sporta” amortizācija. Lai
gan elektriskais pastiprinātājs nesniedz pilnvērtīgu atgriezenisko saiti no
priekšējiem riteņiem, šādi iestatīts “Talisman” demonstrē aktīvu raksturu,
necieš no nepietiekamas pagriežamības un vienmēr ir stabils, tādēļ auto patiks
arī aktīvas vadīšanas cienītājiem.

Atsevišķu pieminēšanu ir pelnījis auto komforts garajās distancēs, ko
nodrošina patīkama gaita un pieklājīga skaņas izolācija, kā arī automātiskā
pārnesumkārba. Lai gan ar tikai sešiem pārnesumiem, tā slēdz plūdeni, labi
izmanto dzinēja griezes momentu un dinamiski reaģē uz vadītāja komandām.

Tehniskie dati testa auto

“Renault Talisman” dCi 160 EDC “Initiale Paris”, 1598 cm3, 4
cilindri, turbodīzelis 160 ZS, 380 Nm, 0–100 km/h 9,4 s, 215 km/h, 4,5 l/100
km, CO2 118 g/km, 1518 kg, 36 370 EUR

“Renault Talisman” cenu diapazons ir no 22 840 līdz 36 370 EUR

“Latvijas Gada auto 2017” žūrijas
viedokļi:

Uldis Rolis, “Rolis” SIA valdes loceklis:

“Manuprāt auto būvēts kā
franču limuzīns, un man jau sāka patikt tā formas un nosvērtais raksturs. Automātiskā
aizmugurējo riteņu piestūrēšana nelielā ātrumā un pie saprātīga stūres rata
pagrieziena uzskatāmi atvieglo manevrēšanu. Kad pārsniedzam kritiskos ātrumus, stabilitātes
programma dara savu. Interjeru varu uzslavēt, arī āriene man simpatizē, ja nu
vienīgi, par daudz niķeļa.”

Atis Jansons, autožurnālists, Latvijas Gada auto
2017 žūrijas priekšsēdētājs:

“Teicams, varētu pat
teikt izcils vidējās klases auto. Šķēršļi reālas un konkrētas izvēles gaitā
šajā virzienā var būt tikai divi.

Viens neattiecas tikai uz
“Renault” un “Talisman”, bet uz visu šo klasi kopumā. Tā jau sen vairs nav
“vidēja”. Auto ir liels, diezgan smags (tātad nez vai var būt ekonomisks
pilsētas satiksmē). Praktiskam cilvēkam ir vērts padomāt, vai ieguvums
ietilpībā ir pietiekams, lai papildu izdevumus attaisnotu. Varbūt tomēr tev
pietiek ar “Megani”?

Otrs – diemžēl “Renault”
specifika Latvijā. Atlikusī vērtība, pārdodot lietotu “Renault”, noteikti būs
mazāka nekā līdzīga vecuma “VW” vai pat “Opel”. Tas ir neobjektīvi, protams.
Bet tāda ir lietotu auto tirgus realitāte.”

Māris Ozoliņš,iAuto.lv
redaktors, Latvijas Gada auto organizators
:

“Renault 1,6 dīzeļdzinējs ar automātisko ātrumkārbu atstāja ļoti labu
iespaidu, ātrumi pārslēdzās korekti un paātrinājums bija absolūti pietiekams
Latvijas satiksmes vajadzībām. Reālais patēriņš 5,5l uz 100 km vērtēju kā labu
rādītāju. Vairākas funkcijas ir vadāmas no centrālā displeja vai stūres, taču
dažas no tām nevarētu nosaukt par ērtām (piemēram, radio vadība) vai
pārskatāmām un noderīgām (papildus indikatori displejā – izmantotā jauda ZS un
moments Nm). “Grandtour” virsbūvei ieteiktu, kā papildus aprīkojumu izvēlēties
aizmugurējā vāka elektronisko atvēršanas un aizvēršanas sistēmu, tā cena ap 420
EUR ir pieņemama.

“Renault” pārstāvja komentārs, Juris
Prančs “Mūsa Motors Grupa” mārketinga direktors:

““Renault Talisman” īpašu padara vairākas lietas. Es izceltu – inovācijas
automobiļa salonā, radot auto vadītajam īpašu pieredzi, un jaunās tehnoloģijas
braukšanas laikā, piemēram, visus četrus stūrējošos riteņus, kas ir unikāls
tehnisks risinājums. Protams, lielisks ir automobiļa augsta līmeņa dizains, gan
attiecībā uz automobiļa ārieni, gan salona interjeru. “Renault Talisman” dod
mums iespēju uzrunāt esošos un jaunus klientus ar ļoti konkurētspējīgu modeli,
kas  “Renault” kādu laiku nebija
pieejams.

“Renault Talisman” ir
ļoti liels automobilis, faktiski ielaužoties augstāka segmenta teritorijā – tā
parametri runā paši par sevi – kopējais garums 4,85 m,  kopējais platums
1,86 m. Būtiskas ir plašās automobiļa personalizēšanas iespējas. “Renault
Talisman” iespējams aprīkot ar  “R-Link2” multimediju sistēmu ar 8,7 collu
ekrānu, krāsainu “HUD” projicējošo displeju, audiosistēmu “BOSE Surround” un
brīvroku parkošanās sistēmu. No automobiļa vadāmības viedokļa ir jāmin
inovācijas intensīvas braukšanas labsajūtai, piemēram, “Multi-Sense” tehnoloģija
braukšanas režīma personalizēšanai, 4 stūrējamie riteņi ar “4Control” un
elektronisko amortizācijas kontroli.”

Visi interesenti, kuri
apsver jauna automobiļa iegādi, ir aicināti 15.oktobrī uz t/c “Mols” no 11:00 –
18:00, kad jaunākie automobiļi būs pieejami ikvienam interesentam un katrs
pārstāvis piedāvās īpašas akcijas cenas iegādei un/vai autoservisam. Pasākums
notiek jau trešo gadu un papildus piedāvā bezmaksas drošas braukšanas seminārus
un pārbaudīt automobiļa veselību. Tiekamies 15. oktobrī t/c “Mols”!

Atbalsta: Delfi, iAuto.lv, Latvijas Avīze, Tvnet, jauniauto.lv, Auto ziņas,
Zebra, garaza.lv, dzivoklis.lv, t/c Mols, LAMB, KPMS & Partneri, V4 motors.