Pagājušās nedēļas nogales saulainajā sestdienā Turaidā tika aizvadīts konkursa “Latvijas Gada auto 2019” pirmais – pavasara testa brauciens, kurā žūrija un mediju pārstāvji iepazinās ar pirmajiem 11 konkursam pieteiktajiem auto modeļiem.
Brauciens notika ar
“Hyundai Kona”, “Seat Arona”, “Jaguar E-Pace”, “Mitsubishi Eclipse Cross”, “BMW
X3”, “Nissan Leaf”, “Dacia Duster”, “Mercedes-Benz A-klase”, “Mercedes-Benz
CLS”, “Citroen C3 Aircross” un “Citroen C4 Cactus”.
Pavasara testa brauciena rīkošana no
t/c “Mols” līdz Turaidai jau kļuvusi par sava veida tradīciju – arī šogad
“Latvijas Gada auto 2019” pirmā brauciena bāzes vieta bija restorāns “Kungu
Rija”. Šī vieta izvēlēta ar mērķi, lai automobiļu izmēģinājumiem būtu pieejami
dažāda seguma ceļi un daudzveidīgi braukšanas apstākļi, kuros katru no modeļiem
izmēģināt. Gan gluda, nesen rekonstruēta šoseja, gan ielāpu klāti vietējas
nozīmes ceļi, gan grants segums, gan arī intensīvas satiksmes apstākļi pilsētā,
kur izmēģināt pretendentus un tos savā starpā salīdzināt.
Testa braucienā nospiedošais vairākums
bija apvidus automobiļi jeb t.s. krosoveri. Tomēr arī tie iedalāmi dažādos
segmentos un katram no tiem ir savi argumenti, kādēļ tiem būt “Latvijas Gada
auto 2019”. Lai gan vairākiem žūrijas biedriem šī pirmā iepazīšanās ar konkursa
dalībniekiem jau iezīmēja favorītus, tomēr jāatceras, ka šis ir tikai šī gada
konkursa sākums un jaunu dalībnieku pieteikšana turpināsies līdz pat 8.
novembrim – šobrīd ir vēl pieteikti Ssangyong Rexton, Škoda Fabia, Volkswagen T-Roc. Tāpēc ar katru
nākamo konkursam pieteikto modeli kārtis var tikt visai pamatīgi sajauktas.
Par aizvadīto braucienu stāsta
konkursa “Latvijas Gada auto 2019” žūrijas biedrs Agnars Jundass: “Prognozēju,
ka šis būs krosoveru gads – turklāt mazo krosoveru, kas gluži nav apvidus auto.
Par to liecina gan šajā braucienā pārstāvēto modeļu klāsts, gan to izpildījums.
Taču tas nav pārsteigums, jo tādas ir tirgus tendences un šādi automobiļi kļūst
arvien pieprasītāki. Sīva cīņa konkursā gaidāma arī premium segmentā, kur jau
ir četri spilgti modeļi. Žūrijai nebūs viegli noteikt uzvarētājus, jo katram
auto ir savi trumpji.”
Iespaidos par “Latvijas Gada auto
2019” pavasara testa braucienu dalījās žūrijas biedrs Uldis Hmieļevskis:
“Šoreiz braucienā bija sastopamas divas izteiktas automobiļu grupas. Viena no
tām bija cenas ziņā salīdzinoši pieejami automobiļi, sākot no 13 000 EUR
līdz 30 000 EUR dažādās versijās, kas Latvijas tirgū iespējams aizņem
lielāko tirgus daļu. Otra grupa bija izteikti premium segmenta automobiļi –
nākamā līga, kurā cenas sākas no 40 000 EUR. Patīkami pārsteidza Seat
Arona un Hyundai Kona, kas par draudzīgu cenu ir rūpīgi nostrādāti, piedāvā
bagātīgu komplektāciju un aizraujošas gaitas īpašības. Pozitīvi, ka arī
“Mercedes-Benz” ievērojami strādājuši pie tehniskām novitātēm, it īpaši
multimediju sistēmas. Jau daudzus gadus gribējās pārmest auto ražotājiem par
iepalikšanu IT jomas attīstībā. Ja, piemēram, viedtālruņiem jauni modeļi tiek
izdoti ik pa pāris gadiem, tad bieži vien šķiet, ka jaunos automobiļos tiek
izmantoti pagājušā gadsimta risinājumi. Tagad mēs redzam, ka auto ražotāji ir
pielikuši pūles arī šajā jomā. Domāju, ka daudziem tehnoloģiju faniem tas būs
ļoti svarīgi.”
Konkurss “Latvijas Gada auto 2019”
notiek jau 20 gadus, un šogad fināls norisināsies 7. decembrī, kad apbalvošanas
ceremonijā viesnīcā “Avalon Hotel” un TV tiešraidē tiks paziņoti galvenā titula
un papildu nomināciju uzvarētāji. Septembrī notiks rudens mediju testa
brauciens, kad varēs iepazīsies ar konkursa jaunpienācējiem. Nozīmīgākā
konkursu dalībnieku izvērtēšana notiks no 8.-11. novembrim “Lielajā testa
braucienā”, kad žūrijas dalībnieki četru dienu garumā pilnvērtīgi testēs visus
konkursā pieteiktos modeļus, pēc tam nosakot fināla septītnieku.
“Latvijas Gada auto 2019” automobiļi
plašākai publikai būs pieejami 13. oktobrī – “Latvijas Gada auto testa dienā
Molā” pie t/c Mols, kad uzņemties žūrijas pienākumus un testa braucieni ar
jaunākajiem auto modeļiem Latvijā būs iespējami ikvienam interesentam ar derīgu
autovadītāja apliecību.
Konkursa “Latvijas Gada auto 2019”
žūrijā ir 29 biedri – autožurnālisti, lielāko autoparku vadītāji un auto
eksperti.
Informatīvi atbalsta: Delfi, iAuto.lv,
Latvijas Avīze, Tvnet, jauniauto.lv, Auto ziņas, garaza.lv, Dieviete.lv,
dzivoklis.lv. Atbalsta: t/c Mols, Viesnīca „Avalon Hotel”, LAMB, V4
motors.