Sestdien 10. jūnijā norisinājās pirmais konkursa “Latvijas Gada auto 2018” mediju testa brauciens. Tā laikā konkursa žūrija, mediju pārstāvji un citi dalībnieki varēja iepazīties ar pirmajiem konkursā pieteiktajiem dalībniekiem – astoņiem ļoti atšķirīgiem jaunākajiem auto modeļiem, kas pieejami Latvijā.
Konkursam
pieteikti jau 11 paši jaunākie auto modeļi, no kuriem daži vēl pat nav pieejami
Latvijā, kā “Jeep Compass” un “Volvo XC60”. Braucienā piedalījās “Nissan Micra”,
“BMW 5. sērija”, divas dažādas “Honda Civic” komplektācijas, “Hyundai i30”, “Land
Rover Discovery”, “Citroen C3”, “Mazda CX-5”, “Audi Q5”, bet atjauninātais
“Volkswagen Golf 7” nevarēja ierasties. Šogad prognozējam ap 30 automobiļu
lielu dalību un tos var pieteikt līdz 2. novembrim.
Dalībnieku
vidū ierasts, ka šo braucienu dēvē par pavasara testu dienu, jo ikgadēji tas
notiek pavasara noslēgumā. Arī šogad laikā, kad pavasari nomaina vasara, ar
jaunākajiem auto modeļiem sestdien iepazinās kompetentā konkursa žūrija. Tās
sastāvā ir Latvijas auto nozares eksperti – autožurnālisti, lielāko autoparku
vadītāji, satiksmes drošības eksperti un inženieri, autosportisti un nozares
asociāciju vadītāji.
Rīts
sākas ar oficiālo foto sesiju pie tirdzniecības centra “Mols”, kur top arī visu
dalībnieku kopbilde. Testa brauciena maršruts šoreiz veda pa Turaidas apkaimi
ar bāzes vietu restorānā “Kungu Rija”, no kurienes sasniedzami dažādu segumu un
reljefu ceļi. Tādējādi iespējams iepazīties ar automobiļu uzvedību dažādos
apstākļos un novērtēt to piemērotību pircējiem Latvijā. Tāds ir arī konkursa
mērķis – pievērst sabiedrības uzmanību jaunākajiem autoražotāju sasniegumiem
Latvijā pieejamajos automobiļos.
Jau
pirmie pretendenti izsauca dažādas emocijas un viedokļus žūrijas vidū – it
īpaši mazākie testa dalībnieki, kas izdevušies spilgti un ir ambīciju pilni
iekarot pircēju sirdis Latvijā. Arīdzan sīva cīņa gaidāma kompaktklases un
premium segmenta dalībnieku vidū, jo arī par šiem automobiļiem pēc testa
brauciena vienaldzīgo nebija un viedokļi atšķīrās.
Žūrijas
pārstāvis, Latvijas Auto Inženieru asociācijas prezidents Raitis Mazjānis pauž
atzinību par pārdomāti noorganizēto pasākumu. Lielāko interesi šoreiz radīja
tieši mazās klases automobiļi, kas savstarpēji ir ļoti atšķirīgi.
Uz
mazās klases automobiļiem pozitīvi raugās arī žūrijas biedrs, rallija “Kurzeme”
organizators Uldis Hmieļevskis, taču piebilst, ka jau pirmajā “Latvijas Gada
auto 2018” braucienā piedalās ļoti spēcīgi dalībnieki, tādēļ noteikt
uzvarētājus nebūs viegli. Jāņem vērā, ka rudens testa braucienā pretendentu
skaits jau būs krietni lielāks.
Žūrijas
priekšsēdētājs, autožurnālists Atis Jansons norāda, ka šogad salīdzinoši maz
pārstāvēta populārākā spēkratu grupa Latvijā – tie ir mazie un kompaktie
krosoveri – vienīgais no tiem ir “Mazda CX-5”. Jansons gan cer, ka nākamajā
braucienā būs pieteikti vairāk tieši šī segmenta automobiļi un starp tiem būs
gaidāma sīva cīņa.
Nākamie
“Latvijas Gada auto 2018” pasākumi gaidāmi septembra beigās, kad norisināsies
Rudens mediju testa brauciens, un oktobrī – klientu testu dienas pie t/c Mols,
kurās ar konkursa pretendentiem varēs izbraukt ikviens interesents. Savukārt
žūrijai vissaspringtākais darbs būs novembra pirmajā nedēļā, kad četru dienu
garumā Lielajā testa braucienā tiks vērtēti pilnīgi visi “Latvijas Gada auto
2018” pretendenti, lai noteiktu uzvarētāju. Tos paziņos apbalvošanas ceremonijā
1. decembrī TV un interneta tiešraidē.
Reizē
ar šī gada pretendentu izmēģināšanu sestdien notika arī žurnāla-kataloga
“Latvijas Gada auto 2017” prezentācija, kurā apkopota būtiskākā informācija un
žūrijas viedokļi par pērn vērtētajiem automobiļiem, kā arī noderīga un
autovadītājiem interesanta informācija par satiksmes drošību, autovadītāju
ētiku, un tehnoloģijām.
“Latvijas
Gada auto” žūrijas priekšsēdētājs Atis Jansons uzstājoties pauda, ka konkursa
rezultātā tapušais žurnāls ir uzskatāms par vienīgo nopietno drukāto auto
izdevumu Latvijā: “Tik biezs, nopietns un bagāts žurnāls. Kopš tā rašanās citi
izdevumi vai nu viens pēc otra aiziet , vai kļūst ļoti plāni. Ja citos
izdevumos liela daļa ir tulkojumi, tad mums ir absolūti oriģināls materiāls uz
vairāk nekā 120 lappusēm. Ir nolemts, ka šis žurnāls kļūs par tradīciju un
pavisam noteikti tas tiks izdots arī nākamgad.”
Žurnālā-katalogā
“Latvijas Gada auto 2017” ir lasāms 100% oriģināls saturs, ko veidojuši ne vien
Latvijas vadošie autožurnālisti, bet arī tādi nozares profesionāļi kā Juris
Kreicbergs, Oskars Irbītis, Raitis Mazjānis, Juris Zvirbulis un Edgars Utāns,
piedāvājot lasīt par to, kādēļ bremzējot mēs patērējam vairāk degvielas, par
izvēli starp benzīna un dīzeļdzinējiem, satiksmes infrastruktūru, autovadītāju
ētiku u.c.
Žurnāls-katalogs
“Latvijas Gada auto 2017” nopērkams lielākajās preses tirdzniecības vietās visā
Latvijā.
Informatīvi
atbalsta: Delfi, iAuto.lv, Latvijas Avīze, Tvnet, jauniauto.lv, garaza.lv,
dzivoklis.lv. Atbalsta: t/c Mols, Viesnīca „Avalon Hotel”, LAMB, KPMS
& Partneri, Skrivanek, V4 motors.