Ar īpaši rīkotu preses konferenci Rīgā, Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā notiekošajā izstādē “Auto 2012”, oficiāli jau četrpadsmito reizi tika atklāts automobiļu tirgus jaunumu vērtēšanas konkurss “Latvijas Gada auto”.
“Šogad konkurss “Latvijas Gada auto” būs vēl pārskatāmāks un atklātāks. Rūpīgāk tiks izraudzīts žūrijas sastāvs, turklāt katra žūrijas pārstāvja balsojums būs publisks,” preses brīfingā skaidroja konkursa rīkotājs Māris Ozoliņš, kurš ir arī portālu “JauniAuto.lv” un “Garaza.lv” īpašnieks.
“Latvijas Gada auto” žūrijas priekšsēdētājs ir “Latvijas Avīzes” žurnālists Atis Jansons, kurš ir labi zināms kā konkursa “Latvijas Gada auto” dibinātājs un ilggadējs rīkotājs. Viņš preses brīfingā skaidroja, ka Latvijā, atšķirībā no Lietuvas un Igaunijas, žūrijas sastāvā ir iekļauti ne tikai žurnālisti, bet arī zinātnieki, lielo autoparku vadītāji un citi interesenti, un tās sastāvs aptverot plašu sabiedrības daļu. Atis Jansons atceras, ka pirms krīzes konkursi bijuši iespaidīgāki. Tad nav trūcis arī finansiālo atbalstītāju un noslēguma balles notikušas Melngalvja namā ar bagātīgi klātiem galdiem. Pēdējos gados konkurss esot bijis pat ļoti pieticīgāks, taču vienlaicīgi arī lietišķāks
Jaunais organizētājs Māris Ozoliņš skaidroja, ka konkursam ir vairāki jauninājumi, taču nemainīgs būs konkursa mērķis – pievērst uzmanību autoražotāju jaunumiem, kas pieejami Latvijas tirgū. Konkurss šobrīd jau ir sācies. Maijā, augustā, septembrī un oktobrī sekos auto testa posmi. Noslēguma pasākums ar apbalvošanu notiks 2012. gada 1. decembrī. “Konkursa norises laikā tiks publicēta informācija par katra pretendenta plusiem un mīnusiem, kas pircējiem ļaus labāk saprast, kādi ir auto izvēles kritēriji, kam pievērst uzmanību un kādam mērķim konkrētais auto ir vispiemērotākais,” uzsver Māris Ozoliņš.
Pirmo reizi konkursa vēsturē paredzētas īpašas “Premium auto testu dienas”, kuru laikā žūrija tiks papildināta ar VIP goda biedriem. Šajās testu dienās tiks veikts atsevišķs balsojums tikai par “Latvijas Gada premium auto”. Paredzētas arī citas papildu nominācijas, piemēram, “Latvijas Gada apvidus auto”, “Latvijas Gada mazauto”, “Latvijas Gada komercauto”. Ikviens interesents varēs nobalsot internetā, tādējādi noskaidrojot “Latvijas Gada auto tautas balsojuma” uzvarētājs.
Māris Ozoliņš arī aicina ikvienu sūtīt savus jautājumus vai ierosinājumus konkursa rīkotājiem uz [email protected] Interesantākās vēstules autoram tiks piedāvāts testa brauciens ar kādu no konkursam pieteiktajiem automobiļiem.
Atgādinām, ka iepriekš par “Latvijas Gada auto” tika atzīta “Volkswagen Jetta”, kas konkursa absolūtajā vērtējumā ieguva 186 punktus, otrajā vietā “Ford Focus” (143 punkti), trešajā vietā “Range Rover Evouqe” (125 punkti).
Konkursa galvenie informatīvie atbalstītāji ir Delfi, Latvijas Avīze, jauniauto.lv, Ātruma cilts, Diena, 10minutes.lv garaza.lv.
Atbalstītāji: Mālpils muiža, Sixt Leasing, LAMB, Stūres klubs, Linearis, NRJ, rentmama.com, Holography.lv, PRmail.lv.