Sākums Jaunumi Nissan Navara pagaidām lielākais starp Latvijas Gada auto 2017 kandidātiem

Nissan Navara pagaidām lielākais starp Latvijas Gada auto 2017 kandidātiem

11/10/2016
Nissan Navara pagaidām lielākais starp Latvijas Gada auto 2017 kandidātiem

Latvijā ne sevišķi populāro, bet neapšaubāmi interesanto mazo kravas auto klasi konkursā “Latvijas Gada auto 2017” pārstāv “Nissan Navara”.

Žūrijas izmēģinājumiem tas bija nodots jau pavasara sesijas braucienā,
tādēļ jau varam ziņot par pirmajiem iespaidiem.

Vispirms piedāvājam īsu
tehnisku raksturojumu un salīdzinājumu ar konkurentiem.

Pirmkārt, “Navara” ir
lielākais un smagākais no Latvijas pikapu TOP 5. Tiesa, pavisam nedaudz – nepilnu
sprīdi garāka, nepilnus 100 kg smagāka par pārējiem (skat. tabulu). Otrkārt, “Navara”
kopš modeļa pirmsākumiem ir pretendējusi uz ātrākā, dinamiskākā pikapa godu. To
tā arī ir ieguvusi un saglabā, pat ja izvēlēsieties modeli ar tabulā aprakstīto
mazāko dīzeļmotoru. Ja dosiet priekšroku trīs litru motoram, būsiet vēl ātrāks.
Protams, pamatots ir jautājums – kāpēc man būtu kartupeļu maisi jāved ar 180
km/h? Un vēl otrs – kur tad Latvijā tā drīkst braukt? Taču dinamika ir
patīkama. Un pirmajā testu dienā “Navara” izpelnījās titulu – auto, kurš liek
smaidīt.

Šoseja. Degvielas patēriņš taupot – zem septiņi, niknāk uzvedoties – nesasniedz
deviņi. Labs! Salāpīts asfalts šim automobilim problēmas nerada, taču braucējiem
gan. Krata nepierasti un pēc garākas distances jau kļūst nepatīkami. Vajadzēja
iekraut balastu. Kādus 300 kilogramus…

Grants. Teicami. Stabilitātes kontrole gan šķiet pārlieku uzmācīga un piesardzīga,
taču to iespējams (daļēji) izslēgt, un braukt pa Mordangas ceļu ātrāk.

Mežs. Kalns smilšainā stigā. Augstprātīgā mierā “tanks” rūc tam pāri. Lielai
daļai klasisku “džipu” šeit klājas grūti. Virsbūve pārslogo aizmugurējo asi,
neļauj īsti strādāt priekšējai. Nepiekrautam pikapam (ar garu – 3 m – riteņu
bāzi piedevām) tā nav.

Universāls kuģis.
Vilinošs. Cik tādiem piekritēju? Pasaulē ik gadus tiek pārdots ap 600 000
jaunu pikapu. Pieaugums novērojams ne tikai ASV, bet arī jau diezgan “limuzinētajā”
labu ceļu Eiropā. Pērn par sešiem procentiem. Latvijā  pirmskrīzes gados tika iegādāti ap 600 pikapi
ik gadu. Pašlaik gan šis apjoms ir mazāks, tomēr daži modeļi pārsniedz ar 100
pārdotiem eksemplāriem gadā un tādēļ tie dīleriem ir būtiski. Populārākais
Latvijas pikaps gandrīz nemainīgi ir “Toyota Hilux”, tam seko “Mitsubishi L200”
un “VW Amarok”, “Nissan Navara” un “Ford Ranger”. “L 200” ir vienīgais, kam
izdevies “Hilux” pārspēt (2007. gadā).

Šā vai tā – savdabīgā
nišā izvēle tiešām nav viegla. Profesionāli kravu pārvadātāji “Gada auto” pirmā
testa laikā gan par jauno “Navaru” un pikapiem kopumā izteicās visai skeptiski.
Augsta iekraušana, krava lietum un sniegam atvērta gaitā, neapsargāta
stāvvietā. Busiņi vai pat piekabes parastam auto esot labākas – tajos retajos
gadījumos, kad jāpārvadā briketes…

Atis Jansons, “Gada auto” žūrijas priekšsēdētājs: “Ha, profiņi skeptiski… Bet es redzu,
kā acis mirdz saimniekam Jānim un viņa dēliem, kuriem uz tik mīļo lauku rančo
regulāri jābrauc un jāved smagas lietas, kuras bez plika praktiskuma kā magnēts
pievelk brašā Čaka Norisa reindžera stils – atceros finanšu sektora cīnītāja
Viestura sajūsminātos stāstus par braucienu uz nekurieni pikapā, kura kastē
iesēdināts iespējas vēl papildinošs kvadracikls, un ticu – pikapi būs arī
Latvijā. Sevišķi tāpēc, ka labu ceļu uz vienreizējām dabas vietām mums nav uz
laikam jau arī nebūs. Nepietiks tam naudiņas. Varbūt pikapiem kaut kā
sapelnīsim?”

Jānis Rapa, “Lattelecom” transporta nodaļas vadītājs:
“Laba automašīna, ja to izmanto tās paredzētajam mērķim. Ērts un ergonomisks
salons. Piemērota sliktiem ceļiem un bezceļiem, bet ikdienā braukāt maršrutā
Rīga-Liepāja varētu būt ne sevišķi ērti, jo tā nav paredzēta ikdienas
braukšanai pa koplietošanas ceļiem . Testos piedāvātais modelis ir ļoti labi
aprīkots un radīja sajūtu, ka kartupeļu laukā sabristus zābakus kravas kastē
iemest būtu žēl. Jaunā balstiekārta ar atsperēm mazliet traucēja ar to, ka auto
visu laiku mazliet šūpojās. Domāju, ka, noslogotai ar kravu, automašīnai gaita
būtu līganāka. Kopumā labs auto. “Nissan” savu varēšanu segmentā ir pierādījis.
Aprīkojuma līmeni un tam atbilstošo cenu katrs klients var izvēlēties pēc
nepieciešamības.”

Guntars Pulss, autožurnālists: “Samērā šaurajā pikapu segmentā konkurence izvērtusies visai nopietna, jo
jaunus vai uzlabotus modeļus pēdējā laikā izlaiduši visi galvenie tirgus
spēlētāji. “Navara” šajos apstākļos izskatās gana braši, jo piedāvā praktiski
to pašu, ko citi mūsdienu pikapi – aprīkojumu, komfortu un braukšanas īpašības,
kādas vēl nesen bija vidusmēra krosoveriem. Pikaps šodien vairs nav askētisks
kravenieks, bet gan stilīgs darbīga cilvēka braucamais. Ja paskatās no
praktiskās puses, tad potenciālais pircējs, piemēram, pārticis lauksaimnieks,
vairāk skatīsies no izturības jeb uzticamības viedokļa. Šajā ziņā “Nissan”
izstrādājumiem ir diezgan laba slava, lai gan tas mēdz mainīties pat dažādiem
viena ražotāja modeļiem un pat to paaudzēm. Skaidrs, ka pikapu tirgus
pārliecinošā līdera “Toyota Hilux” panākumu pamatā ir tieši labā reputācija
daudzu gadu garumā. “Navara” šis trumpis nepiemīt, taču mašīna nenoliedzami ir
laba visos parametros.”

Uldis Rolis, “Rolis” SIA valdes loceklis: “Prieks redzēt daudzfunkcionālu,
lielu auto segmentā, kurā nav bezgalīgi lielas konkurences, kāda ir vidējās
klases automašīnu segmentā. Konkrētajam auto testa dienā trūka 600 kg bagāžas
nodalījumā, tad tā gaita uz mūsu nelīdzenā asfalta būtu mierīgāka, dinamika arī
varēja būt labāka. Salons man neasociējās ar to, ka uz operu nebrauc ar 10
kartupeļu maisiem, vai 6 arklu lemešiem, bet ar “Nissan Navara” to var darīt…

Par modeļa atbilstību
starp citiem konkurentiem spriedīšu, kad būs iespēja objektīvi salīdzināt, cik
maksātu reāls daudzfunkcionāls šāds darba auto veiksmīgam Latvijas zemniekam
bez nevajadzīgām “fīčām”.

Tehniskie dati

Navara

Hilux

Ranger

Amarok

L200

Maksimālā jauda
(ZS/apgr.min.)

190/4000

144/3400

200/3000

180/4000

178/4000

Maksimālais
griezes moments (Nm/apgr.min.)

450/2000

343/1600

470/1500

420/1500

400/2000

0-100 km/h
(sekundes)

10,7

13,3

10,9

11

12,1

Maksimālais
ātrums (km/h)

178

170

175

184

179

Garums (mm)

5390

5255

5274

5254

5185

Platums (mm)

1850

1760

1850

1944

1750

Augstums (mm)

1802

1680

1703

1834

1755

Apgriešanās
diametrs (m)

13,3

11,8

12,7

12,9

11,8

Vilktspēja (kg)

3000

1800

3350

2800

2700

Pašmasa (kg)

1960-2035

1895

1891

1788

1890

Degvielas
patēriņš pilsētā (l/100 km)

11,5

8,6

9,7

8,7

9,8

Degvielas
patēriņš ārpus pilsētas (l/100 km)

7,6

6,6

7,4

6,8

7,4

Vidējais
degvielas patēriņš (l/100 km)

9,0

7,3

8,3

7,5

8,3

“Nissan” pārstāvja komentārs, Mindaugas Plukys,
“Nissan Nordic Europe” sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītājs Baltijas
valstīs:
“Konkursam “Latvijas
Gada Auto 2017” esam pieteikuši automobili, kas jau ieguvis daudzu tīkoto
Starptautiskā 2016. gada pikapa godu. “Nissan Navara” šobrīd ir labākais vieglo
komercauto jeb LCV (Light Commercial
Vehicles)
segmentā, ja mēs runājam tieši par pikapiem. Tam ir garākais
garantijas periods visā LCV tirgū – 5
gadu vai 160 000 km garantija. “Nissan Navara Double Cab” versijai ir izstrādāta jauna 5 sviru aizmugurējā
balstiekārta, kas uzlabo braukšanas komfortu un vadāmību, tai pat laikā
piedāvājot kravnesību līdz 945 kilogramiem. Latvijas tirgū “Navara” jau pamata
komplektācijās tiek bagātīgi aprīkota ar tādām ekstrām, kuras ierasti ir jāpērk
klāt atsevišķi – piemēram, kalnā braukšanas asistents, kruīza kontrole,
ārkārtas bremzēšanas sistēma u.c. labumi. “Navara” ir jaunākais Latvijā
pieejamais “Nissan modelis”, un tā mērķa auditorija galvenokārt ir mazie
uzņēmēji, kuriem ikdienā ir nepieciešama praktiska un uzticama automašīna, kas
piemērota arī atpūtas izbraucieniem brīvdienās.”   

Savukārt 15. oktobrī
“Latvijas Gada auto” aicina uz lielo testu dienu t/c Mols, kas kļuvusi par
ievērojamu rudens tradīciju. “Latvijas Gada auto lielajā testu dienā” ikviens
interesents varēs iepazīties un doties izbraucienā ar 20 jaunākajiem Latvijā
pieejamiem automobiļu modeļiem, tostarp “Audi Q2”, “BMW X1”, “Ford Edge”, “Hyundai
Tucson, Mazda MX-5”, “Nissan Qashqai”, “Nissan X-Trail”, “Renault Megane”, “Renault
Talisman Grandtour”, “Toyota Corolla”, “Toyota RAV4 Hybrid”, “Volkswagen
Multivan”, “Volkswagen Passat”, “Volkswagen Tiguan”, “Volvo S90” u.c. Īpaši
aicināti tie, kuri ir jauna auto meklējumos, jo pasākuma laikā auto dīleru saloni
piedāvās īpašas akcijas un cenas. “Latvijas Gada auto lielās testu dienas”
ietvaros būs arī ceļu satiksmes drošībai veltītas aktivitātes praktisko iemaņu
atsvaidzināšanai, kā arī veiklības brauciens, kura uzvarētājs nedēļas nogales
ceļojumam iegūs jauno “Volkswagen Tiguan” ar pilnu degvielas tvertni. Rudenī
Latvijā raksturīgi mainīgi laika apstākļi, tādēļ organizatori ir parūpējušies
par telti un siltiem dzērieniem. Pasākuma norises laiks no plkst. 11:00 līdz
18:00.

Atbalsta: Delfi, iAuto.lv, Latvijas Avīze, Tvnet,
jauniauto.lv, Auto ziņas, Zebra, garaza.lv, dzivoklis.lv, t/c Mols, Avalon
Hotel, LAMB, KPMS & Partneri, Skrivanek, Intergaz, V4 motors.