Sākums Jaunumi Kā gāja Latvijas Gada auto testa dienā Molā

Kā gāja Latvijas Gada auto testa dienā Molā

05/12/2019
Kā gāja Latvijas Gada auto testa dienā Molā

Pasākuma apmeklētājiem bija iespēja doties testa braucienā ar 19 aktuālākajiem automobiļiem Latvijā, turklāt Kia Xceed un Ssangyong Korando piedzīvoja Latvijas pirmizrādes. Pluss divi elektroauto Volkswagen e-Golf un Kia Soul bija apskatāmi Latvijas Gada auto teltī.

Šāda tiešas salīdzināšanas iespēja ir šo testu labākā sastāvdaļa.
Un tādēļ jācer, ka tie turpināsies arī turpmākajos gados. Nav jau šeit
garantētas tūlītējas pārdošanas darījumu, lai gan pieredze rāda, ka ir arī ātri
lēmumi. Pērn veiklības brauciena Suzuki Swift auto tika nopirkts jau pirmdienā
pēc pasākuma Mola. Arī šogad saņēmām pozitīvas atsauksmes gan no apmeklētājiem,
gan no auto dīleriem.

“Īsi pirms pasākuma kāds klients, kas apmeklēja Autobrava salonu
un izvērtēja Seat Tarraco iegādi, izteica vēlmi aizbraukt uz Latvijas Gada auto
testa dienu Molā, lai salīdzinātu to ar citiem modeļiem un pieņemtu gala
lēmumu,” pieredzē dalās Ruslans Vlasjuks, SIA Autobrava direktors.

Atsauksmes par automobiļiem. Jaunums Latvijā, kas tika atrādīts
plašākai publikai, ir kompaktais krosovers Ssangyong Korando. Šī modeļa ārējais
dizains veidots līdzībā ar lielo brāli Rexton. Automobilim ir noformēts salons,
daudz vietas pasažieriem aizmugurē un arī pilnpiedziņa. Nepārsteidzamies ar
secinājumiem, šis auto ir jāredz dzīvē.

Kia XCeed ir pavisam jauns korejiešu autoražotāja KIA modelis, un
pie pirmajiem pircējiem Eiropā tas nonācis vien pagājušajā mēnesī. Šis
automobilis ir veidots uz jau pazīstamā KIA Ceed bāzes, kas ir “Latvijas Gada
auto 2019” izvarētājs. Izskatīgs dizains, plaša dzinēju palete un modernas
tehnoloģijas. Šogad konkursā pieteikta un pie Mola bija arī KIA Ceed sportiskā
versija – Proceed. Uz šo automobili atskatās un tas provocē dinamiskiem
manevriem.Vai Kia spēs pārliecināt “Latvijas Gada auto” žūriju arī
šogad?

Pārsteigums no Mitsubishi. Mazās apvidus klases modelis ASX ir
pietiekoši kompakts, lai būtu izveicīgs pilsētu labirintos, taču tai pat laikā
arī robusts, lai mēģinātu pārvarēt šķēršļus kādā skarbākā apvidū. Savukārt
pikaps L200 ir starp lielākajiem konkursa “Latvijas Gada auto 2020”
dalībniekiem. “Simpātiskākais šobrīd pieejamais pikaps tirgū. Noteikti savu
daļu iznesīguma sniedz arī automašīnai uzstādītās Cooper riepas ar baltajiem
burtiem uz sāniem. Salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, auto salonā ir lielāks
klusums, un pats salons kļuvis acīm tīkamāks,”
stāsta konkursa žūrijas
biedrs Oskars Krampāns
. Turklāt pie Mola savu pirmizrādi piedzīvoja
Mitsubishi Outlande PHEV – hibrīda versija.

Seat Tarraco un Cupra Ateca ir vienas klases automobiļi, taču abi
modeļi tomēr ir ļoti atšķirīgi. Tarraco piedāvā plašu un klusu salonu ar
septiņām vietām un teicamu komfortu, savukārt Ateca (kas, starp citu, arī ir
ģimenes krosovers), ar 300 Zs jaudīgu dzinēju sniedz galvu reibinošu dinamiku.

Autoražotāju Škoda pārstāvēja divi modeļi – Škoda Karoq Sportline
un jaunais Škoda Scala, kas piedalījies divos “Latvijas Gada auto 2020” testa
braucienos. Iespaidos dalās žūrijas biedrs Jānis Grīnhofs: “Škoda
Scala diezgan pārliecinoši notur markas kursu. Modeļa Rapid pēctecis ir krietni
uzspodrinājis “spalvas”. Auto dizains ir izdevies. Tas uzrunā, jo ir
gana gaumīgs un pārdomāts. Ar jau zināmo pusotra litra dzinēju spēkrats
demonstrē cienījamu dinamiku. Varētu likties, ka pie “vainas” ir ne
pārāk lielais auto svars, taču salonā atradās trīs pieauguši vīri. Līgano
braucienu mazliet pabojāja pārāk mīkstā piekare. Iespējams situāciju varētu
uzlabot citi amortizatori. Neskatoties uz šim nepilnībām Scala būs nopietns
pretendents titulam.”
Škoda Karoq Sportline – ar patīkamu komfortu un
praktiskām īpašībām apveltītajam krosoveram nu piešķirts sportiskāks izskats un
aprīkojums.

Arī Volkswagen uz “Latvijas Gada auto testa dienu pie Mola” atveda
divus modeļus.  Ražotāja jaunākais
modelis T-Cross ir mazās klases krosovers, ar bagātīgu tehnoloģiju klāstu. Šo
ir vērts izmēģināt, ja meklējat automobili pilsētai. Otrs modelis jau
pazīstamais Passat, taču ar uzlabotu salona komfortu un gudriem vadītāja
asistentiem.

Korejas autoražotājs Hyundai sestdien bija pārstāvēts ar trīs
modeļiem. Hyundai i30 Fastback Nbija testa dienas trešais
jaudīgākais automobilis. Ar 275 Zs un pielāgojamiem uzstādījumiem, šis modelis
var būt gan teju sacīkšu auto, gan ļoti komfortabls ikdienai. No Hyundai bija
pieejams arī Santa Fe – vidējās apvidus klases modelis: “Konceptuāli Santa
Fe ir uzskatāms par pievilcīgu auto ģimenei – ietilpīgs salons, plūdena gaita,
pietiekami ekonomisks 2,2 litru dīzeļdzinējs un trešā sēdekļu rinda, kas ir
pilnvērtīgas sēdvietas, nevis tikai papildus sēdvietu funkcija (kā vairumā
konkurentu). Turklāt, ja salīdzinām šo un iepriekšējo paaudzi, tad attīstības
process ir visai iespaidīgs. Vienīgais BET – cena. Bagātīgākās versijas maksās
tuvu 50 000 EUR eiro atzīmei, Tomēr, ja budžets nav šķērslis, tad Santa Fe
var kļūt par lielisku ģimenes locekli ar 7 gadu garantiju bez nobraukuma
ierobežojuma,”
stāsta žūrijas biedrs Toms Timoško. Pieticīgāks
izmēros, bet ar spilgtu imidžu apveltīts Hyundai Kona krosovers.

Renault Clio, kas pirmo reizi prezentēts septembrī. Šim modelim ir
raksturīgas aizraujošas braukšanas manieres, taču bez tā jaunais Clio ir
ieguvis izskatīgu dizainu, patīkamu salonu un modernas tehnoloģijas. Testa
dienā adrenalīna devu sniedza Clio lielā un sportiskā māsa – Megane RS Trophy.Vienīgi ar 300 Zs atļautais braukšanas ātrums tiks sasniegts ļoti ātri.

Savukārt, japāņu autoražotāju Toyotapārstāvēja tā aktuālākais
un pieprasītākais modelis RAV4. Dižpārdoklis RAV4 savā jaunākajā paaudzē
vizuāli ir kļuvis lielāks un robustāks. Katram pašam ir jāpārbauda, vai tas
joprojām ir piemērots braukšanai pilsētā, vai tomēr jāmeklē kādas grūtāk
izbraucamas vietas.

Lai arī no rīta uzlija lietus, interesentu bija daudz, tāpēc kārotos
braucienus nācās arī kādu stundiņu vai pat divas pagaidīt. Lai laiks tiktu
pavadīts lietderīgi, organizatori bija parūpējušies par dažādām aktivitātēm.

Tradicionālais veiklības braucienā ar Suzuki Swift (hibrīds,
pilnpiedziņa un tikai 15 000?!), kur varēja mazliet riepas pakaucināt un
atplaukt smaidā. Publikā noklausīts ierosinājums – šādām trasēm un laipniem
skolotājiem lielveikalu stāvvietās vajadzētu darboties pastāvīgi.

Vēl viena vieta noderīgai brauciena gaidīšanas laika kavēšanai – Latvijas
Gada auto galvenā telts. Un – kā afišās teikts – drošas braukšanas semināri.
Tāds oficiālais nosaukums. Faktiski – koleģiālas satiksmes dalībnieku sarunas,
kuru ikdienā ļoti pietrūkst. Sākam par gājējiem un viņu „slikto uzvedību”. Un
ātri vien nonākam – pie pareizas mobilā telefona lietošanas. Otrs grēks, kurš
drīz izpeld priekšplānā – distances neievērošana. Brauciens pārāk tuvu
priekšējam auto.

Bet konkurss „Latvijas Gada auto 2020” iziet finiša taisnē.
Novembrī testa braucienu maratons ar bāzes vietu viesu namā Port Land. Visiem
32 konkursa pretendentiem obligāts.  Trīs
izmēģinājumu dienas, kurās stūrēs tikai žūrijas biedri. Un veidos viedokļus,
kuros jums būs iespēja lasīt gadaauto.lv. 6.decembra svinīgā apbalvošanas
ceremonija no Vecrīgas viesnīcā
“Avalon Hotel & Conferences”, kad tad arī uzzināsim visus laureātus .

Informatīvi atbalsta: iAuto.lv, Delfi, Latvijas Avīze, Tvnet,
Dieviete.lv, Jauniauto.lv, Auto ziņas, garaza.lv, dzivoklis.lv. Atbalsta: t/c
Mols, Viesnīca „ Avalon Hotel & Conferences”, LAMB, V4 motors, Venden un
Intergaz.