Sākums Jaunumi Jaunāko pilnpiedziņas apvidus auto tests no “Latvijas Gada auto 2021” žūrijas

Jaunāko pilnpiedziņas apvidus auto tests no “Latvijas Gada auto 2021” žūrijas

13/11/2020
Jaunāko pilnpiedziņas apvidus auto tests no “Latvijas Gada auto 2021” žūrijas

Konkursa žūrijas noslēdzošais testa brauciens aizvadītajā nedēļas nogalē norisinājās Rīgā un tās apkārtnē ar bāzes vietām Doma laukumā un pie tirdzniecības centra Mols. Šā vairāku dienu pasākuma ietvaros bezceļu trasē kopīgi organizētā izbraucienā žūrijai bija iespēja izmēģināt konkursam pieteiktos pilnpiedziņas krosoverus, kuri pretendē uz nomināciju “4×4 Apvidus auto 2021”.

Šogad nominācijā piedalās pieci automobiļi: elektroauto “Audi e-tron Sportback”, “Kia Sorento”, “Land Rover Defender”, “Mercedes-Benz GLB” un “Seat Ateca”.

Smilšu pakalnos sevi labi apliecināja gan tāds premium segmenta smagsvars, kā elektroauto “Audi e-tron Sprtback”, gan salīdzinoši demokrātiskākais “Seat Ateca”. Šādos apstākļos kārtējo reizi bija iespēja uzskatāmi pārliecināties par dažādu moderno palīgsistēmu efektivitāti. Tiešām ir visnotaļ pārsteidzoši, ko spēj paveikt pat šķietami smagnējs un uz šosejas komfortu orientēts krosovers.

“Audi e-tron Sprtback” nodemonstrēja, ka elektroauto ar tā vienmērīgo un viedo griezes momenta sadali starp riteņiem ir pārsteidzoši efektīvs smilšainā bezceļā, turklāt caurgājības īpašības krietni uzlabo iespēja ar pneimopiekares palīdzību pacelt virsbūvi un tādējādi ievērojami paaugstināt klīrensu. No testa dalībniekiem ar šādu opciju varēja padižoties arī “Land Rover Defender”.

Savukārt ietilpīgie ģimenes krosoveri ar septiņām sēdvietām “Kia Sorento” un “Mercedes-Benz GLB” par spīti savam primārajam mērķim – komfortabli un cienīgi pārvietot savus pasažierus pa dažādas kvalitātes ceļiem, nebūt nebija peramie zēni smilšainos bezceļos. Protams, šo solīdo automobiļu vadītājiem jāsaglabā veselais saprāts, lai neapskādētu priekšējo bamperu apakšējos spoilerus un spožo lakojumu.

Pārsteidza “Seat Ateca” sniegums, kura galvenais trumpis, salīdzinot ar citiem šā testa dalībniekiem, bija relatīvi mazais svars un kompaktie izmēri. “Ateca” modernā pilnpiedziņas sistēma nodrošināja visnotaļ pārliecinošu sniegumu pat ar vasaras riepām.      

Citā līgā spēlēja apvidus auto “Land Rover Defender”, kura konstrukcija un tehniskais aprīkojums ir īpaši piemēroti smagu bezceļu pārvarēšanai. Šķiet, ka katram, kurš izkāpa no piepaceltā “Defender”, seju rotāja plats smaids.

“Latvijas Gada auto 2021” konkursa žūrijas darbs turpinās. Fināla balsojums un laureātu paziņošana notiks tiešraidē 3. decembrī.

Konkursā “Latvijas Gada auto 2021” ir pieteikti: Škoda Octavia, Volkswagen Golf, Volkswagen ID.3 1st Edition, Seat Leon, Seat Ateca, Nissan Juke, Peugeot 2008, Peugeot e-2008, KIA XCeed PHEV, KIA e-Niro, KIA Sorento, Mercedes-Benz GLB, BMW 5.sērija, Mini Cooper SE, Alfa Romeo Stelvio, Land Rover Defender, Honda e, Ford Puma, Audi e-tron Sportback, Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid, Renault Zoe, Toyota Yaris Hybrid, Hyundai i30, Citroën C3 un Citroën C5 Aircross Hybrid.

Informatīvi atbalsta: Zip.lv – gudri sludinājumi, Delfi, iAuto.lv, Latvijas Avīze, Auto ziņas, Dieviete.lv, Auto Bild, Jauniauto.lv, garaza.lv, dzivoklis.lv. Atbalsta: t/c Mols, LAMB, V4 motors.