Piekto gadu pēc kārtas izstādē “Auto” piedalās konkurss “Latvijas Gada auto” ar savu stendu. Un trešo reizi tajā tika prezentēts 100% Latvijā radīts “Latvijas Gada auto 2016” izdevums, ko var dēvēt arī par katalogu vai gadagrāmatu. Bet kāpēc ar tā saturu vajadzētu iepazīties?
“Latvijas Gada auto” žurnāls – katalogs ir
piesātināts ar Latvijas autoekspertu viedokļiem par jaunākajiem automobiļiem un
satiksmi. Vienkopus un pārskatāmi. Turklāt par spīti daudzu uzskatam, ka uz
jebkuru jautājumu šodien spējīga atbildēt visvarenā “māte Gugle”, tā gluži nav.
Pamēģiniet tajā meklēt, piemēram, “Hyundai i20”, ieraudzīsiet, ka lapās
latviešu valodā (šāds meklēšanas parametrs izvēlēts tāpēc, ka citās valstīs var
kardināli atšķirties vide, līdz ar to šāds viedoklis Latvijas pilsonim dod maz)
iespējams atrast salīdzinoši nelielu informācijas daudzumu. Turklāt atrastais bieži
vien ir pārdevēja, kuram reizēm gluži pamatoti neuzticamies.
Žurnāls – katalogs “Latvijas Gada auto
2016” ir citādāks. Tajā atrodama informācija par 33 auto, kas pērn piedalījās
konkursā. Pirmkārt, tur atrodama vienāda, ērti salīdzināma tehniskā un
ekonomiskā informācija. Otrkārt – komentāru sadaļā autori ir no tirgotājiem
neatkarīgi žūrijas biedri, dažādu ar auto nozari saistītu profesiju un vecumu Latvijas
automobilisti, kuri runā skaidru valodu. Viņi ne tikai slavē, bet arī atklāti
izsaka savas šaubas par vienu vai otru risinājumu, tā rosinot jūsu pārdomas
sarežģītajā auto izvēles procesā.
Kā saldais ēdiens ir “premium” apvidus
automobiļu satikšanās, proti, “Audi Q7”, “BMW X6” un “Mercedes-Benz GLE Coupe”
apskati.
Bet tas nav viss, krietna daļa no izdevuma
veltīta, kā saka, fundamentāliem ekonomiskas, ērtas un drošas satiksmes
jautājumiem. Tematu “bloks”, kuram līdzīgu (ne uz papīra drukātu, ne digitālu)
citur neatrast.
Tavs nākotnes auto. Izšķērdīgi un
nevajadzīgi liels vai tomēr no “mazās klases”, kura vairs nebūt nav tik maza un
kura kļūst aizvien populārāka visā Eiropā? Varbūt elektriskais auto? “Nulles
izmešu” ZEV, kuri, piemēram, Norvēģijā jau veido piektdaļu no visiem pirktajiem
jaunajiem auto? Varbūt aizvien jaudīgāks un ātrāks? Ja tā – cik maksā paātrinājums,
kā izvēlēties labāko un sev piemērotāko no “zilajiem sapņiem”?
Bet varbūt auto tiks izraidīts no lielajām
pilsētām un visi brauksim ar divriteņiem? Arī par to žurnālā – nopietni un ar
smaidu – runā cilvēki, kurus aplami atpazīstam kā tikai auto pasaulē
dzīvojošus. Piemēram, CSDD direktors Andris Lukstiņš izrādās ir “Vienības”
velobrauciena dalībnieks. Kamēr “Latvijas Gada auto” žūrijas priekšsēdētājs
Atis Jansons savulaik bijis Latvijas rekordists velotreka sprinta distancēs.
Protams, arī tiek apskatīta satiksmes
drošība. Paļausimies uz dažādiem “autopilotu” elementiem, kuri aizvien
neatlaidīgāk ienāk modernajā autobūvē, vai tomēr neslinkosim un apgūsim vismaz
elementārus auto vadīšanas tehnikas un kustības fizikas pamatus? Žurnālā par
pareizu stūrēšanu runā žūrijas biedrs un visu laiku titulētākais Latvijas
rallists Ivars Caune, kamēr ikdienas (ne sacīkšu) pagriezienu trajektorijas
zīmē šo zinību klasiķis Andrē Bonē (Francija).
Vai satiksmes noteikumu ievērošana vien
var glābt no negadījumiem? Stāstā par tipisku avāriju krustojumā “Latvijas Gada
auto” žūrijas biedrs, tieslietu eksperts, Oskars Irbītis un viņa sarunas biedri
Ivars Caune un Didzis Kalnietis secina, ka nē. Pastāv situācijas, kurās
noteikumus derētu papildināt ar “labas prakses likumiem”. Viens no tiem –
neapdzen krustojumā!
Un visbeidzot – dažas lappuses tehniskas
romantikas un nostaļģijas. 12 interesanti fragmentiņi no tiem laikiem, kad
lielākā daļa auto bija viegli un ātri atpazīstami pēc veidola un tēla,
nemeklējot emblēmas un uzrakstus, kā diemžēl nereti nākas darīt 21. gadsimtā.
Jaunais žurnāls-katalogs “Latvijas Gada
auto 2016” ir 112 lpp biezs un nopērkams lielākajās preses tirdzniecības vietās,
kā “Narvesen”, “Rimi”, “Sky”, “Maxima”,
“Stockmann” un citās preses tirdzniecības vietās.
Žurnālā padziļināti (katrs uz 2 lappusēm)
ir vērtēti “Latvijas Gada auto 2016” pretendenti un tie ir “Audi A4”, “Audi
Q7”, “BMW X6”, “Fiat 500”, “Fiat 500X”, “Ford S-Max”, “Honda Civic Type – R”,
“Honda Jazz”, “Honda HR-V”, “Hyundai i20”, “Hyundai Tucson”, “Jeep Renegade”, “KIA
Sorento”, “Mazda2”, “Mazda CX-3”, “Mercedes-Benz GLE Coupe”, “Mercedes-Benz
Vito”, “Mitsubishi Outlander”, “Nissan e-NV200”, “Opel Corsa”, “Peugeot 208”,
“Renault Espace”, “Renault Kadjar”, “SsangYong Tivoli”, “Subaru Outback”,
“Subaru Forester”, “Subaru Levorg”, “Suzuki Vitara”, “Škoda Superb”, “Škoda Superb Combi”,
“Volkswagen Golf GTE”, “Volkswagen Caddy”, “Volkswagen T6” un “Volvo V60 Cross
Country”.