Preses tirdzniecības vietās atrodams ikgadējais žurnāls-katalogs „Latvijas Gada auto 2015” – no “klasiskajiem” auto žurnāliem krasi atšķirīgs un savā ziņā unikāls izdevums.
Šogad tas ir kļuvis vēl bagātāks
ar ceļa satiksmes dalībniekiem vērtīgu un noderīgu informāciju, kurā būtu
jāiedziļinās ikvienam no mums. Lūk neliels ieskats žurnāla saturā.
Konkursa „Latvijas Gada auto”
organizators SIA „EON” jau otro gadu izdod žurnālu ar konkursa rezultātu kopsavilkumu
un aktuālām auto industrijas tēmām. Tajā ir aprakstīt praktiski visi jaunākie
modeļi, kuri šogad „spēlē” Latvijas tirgū. To tehniski–ekonomiskie apraksti
papildināti ar modeļu vēsturi un pēdējo desmit gadu pārdošanas rezultātiem –
nacionālo popularitātes reitingu. Katram automobilim ir pievienots Latvijas
ekspertu, žūrijas biedru komentāri, kuri sastāv no daudz kritikas, kura brīžiem
ir visai skarba, un praktisko ērtību vērtējuma. Komentārus sniedza vispieredzējušākie
un pazīstamākie auto žurnālisti (Atis Jansons, Normunds Avotiņš, Aldis
Zelmenis, Ingars Tenis un Guntis Vīksna (Valmiera)), auto nozares profesionāļi,
kuri atbild par Latvijas lielāko uzņēmumu autoparkiem (Jānis Bite – „Latvijas
Valsts meži”, Jānis Rapa – „Lattelecom” un Edgars Utāns – „Latvenergo”),
pieredzējuši auto lietotāji un autosportisti (Ivars Caune un Uldis Hmieļevskis),
kā arī tādu citu profesiju pārstāvji, kā autoservisu vadītāji Raimonds Volonts
un Uldis Rolis, ar kuru pilnīgu neatkarību no savas preces „bīdīšanā” konkursa
organizators pamatoti lepojas.
Žurnālā esošā informācija ir ne
tikai saistoša potenciālajiem jauno auto pircējiem, tajā arī ir publicēta
informācija, kas noderēs visiem automobiļu lietotājiem. Piemēram, satiksmes
drošība un ātrums, apskatīti no visai neparasta skatu punkta. Tāpat lasiet to,
kā tieslietu eksperts (arī konkursa „Latvijas Gada auto” žūrijas biedrs) Oskars
Irbītis mēģina izdarīt to, ko Latvijas oficiālie negadījumu uzskaitītāji
pagaidām nav spējuši veikt – analizēt un klasificēt cēloņus. Un tika nonākts
pie secinājuma – ātrums pats par sevi nav galvenais vaininieks. Savukārt Atis
Jansons kārtējo reizi cenšas vērst braucēju uzmanību uz nepieciešamību braukt
lēnāk par limitiem, situācijās ar paaugstinātu riska iespēju, piemēram, tumsā
vai spilgtā pretgaismā. Kā arī par nepieciešamību iekļauties satiksmē.
Vēl žurnālā atradīsiet plašu Borisa
Sebjakina (krievu valodā iznākošo mediju žurnālists, žūrijas biedrs) interviju
ar autotirgotāju asociācijas viceprezidentu Ingusu Rūtiņu. Tajā uzzināsiet par
jaunu un lietotu auto tirgus kopējām tendencēm. Kamēr apdrošināšanas eksperts
Ēriks Griģis (portālā iAuto.lv eksperts) palīdzēs jums saprast, kāpēc pa ceļiem
reizēm mētājas baļķi.
Un, protams, žurnālā atrodami arī
detalizēti konkursa balsojuma rezultāti un žūrijas locekļu vizītkartes, kas
palīdzēs saprast, kurš viedoklis jums pieņemamāks, kā arī kurš no visiem
jaunajiem auto iegūs jūsu personīgās izvēles balvu jau šogad. Vai tuvākajā
nākotnē.
Žurnāls-katalogs „Latvijas Gada auto
2015” ir 160 lappušu biezs un tā cena ir 3,48 EUR. Tas ir nopērkams lielākajās
preses tirdzniecības vietās, kā Narvesen, Rimi, Maxima, Stockmann, SKY u.c., un
tajā ir iespējams iepazīties ar visiem 32 konkursa „Latvijas Gada auto 2015”
dalībniekiem: „Audi A6”, „Citroën C4 Cactus”, „Dacia Duster”, „Fiat 500L
Trekking”, „Fiat Ducato”, „Ford Mondeo”, „Ford Tourneo Connect”, „Ford
Transit”, „Ford Transit Courier”, „Honda Civic Tourer”, „Jeep Cherokee”,
„Maserati Ghibli”, „Mazda3”, „Mini Cooper S”, „Mini Cooper 5Door”, „Nissan
Pulsar”, „Nissan Qashqai”, „Nissan X-Trail”, „Opel Insignia Country Tourer”,
„Peugeot 508”, „Peugeot Boxer”, „Renault Megane Grandtour”, „Renault Twingo”,
„Renault Trafic”, „Seat Leon ST”, „Subaru WRX STI”, „Škoda Octavia Scout”,
„Škoda Rapid Spaceback”, „Toyota Aygo”, „Toyota Yaris Hybrid”, „Volkswagen Golf
Sportsvan” un „Volkswagen Passat”.
„Latvijas
Gada auto 2015” titulu ieguva „Ford Mondeo”, kurš par 12 punktiem apsteidza „Volkswagen
Passat”. Katra žūrijas balsojuma punkta sadalījumu atradīsiet jaunajā žurnālā.