“KIA Cee’d” pieder kompaktklasei jeb C segmentam pēc Viduseiropas klasifikācijas sistēmas, kuru šogad, nedaudz izmainītu, par savu pieņēmusi arī LPAA.
Tātad auto grupa, kuru par absolūti pietiekamu un piemērotāko visām ikdienas vajadzībām atzinusi lielākā vecā kontinenta iedzīvotāju daļa. Amerikā ir (vismaz līdz krīzei bija) mazliet citādi – tur par kompaktiem ģimenes auto sauc krietni lielākus limuzīnus. Atšķiras Eiropas dienvidi – Itālijā un Spānijā populārākie ir mazāki (A un B segments – garums līdz četriem metriem) braucamrīki. Atšķiras arī Baltijas un Latvijas tirgus, kur jau dažus gadus uzvar “mazā pilnpiedziņa” jeb krosoveri. Lai gan kompaktklases īpatsvars Latvijas tirgū aug.
“KIA” – tā ir Dienvidkoreja. “KIA Motors” daļēji (mazāk par pusi) pieder “Hyundai Motor Company”, kas ir ceturtais lielākais pasaules auto ražotājs. Bet savā attīstības gaitā abas Korejas kompānijas kādu laiku bijušas “Ford”un “Daimler” ietekmē, kas neapšaubāmi uzlabojis un globalizējis izmantotās tehnoloģijas.
Dizains. Ir “KIA” pēdējo gadu lielākais trumpis. 2006. gadā no “Audi” iegūtais vācu dizainers Peters Šreiers rada automobīļus, kurus iemīl Eiropa. Uz Sportage atskatās, Optima pārvilina vienu otru rūdītu vācu “premium” klientu. “Cee’d”, šķiet, nebūs sliktāks liktenis.
Izmēri. Sekojot tirgus līderu priekšzīmei, “Cee’d” nedaudz šmaucas. Garums 432 cm pēc vācu standartiem faktiski jau ir “mittelklasse”. Starpasu un starpriteņu attālumi izstiepti līdz skaitļiem, kurus pirms gadiem pieciem apskaustu “Passat” un tam līdzīgi “vidējie”. Rezultātā salona ietilpība ir absolūti pietiekama, tā pat kā stabilitāte un vadāmība.
Taupība. Pēdējo gadu kritērijs nr.1. “KIA Cee’d” konkursā Latvijas GADA AUTO startē ar vismodernāko tikai 1,4 l darba tilpuma dīzeļdzinēju. Un (pēc neilgas, ar nedaudz savdabīgo griezes momenta un pārnesumu skaitļu salāgošanu saistītas adaptācijas) ir pietiekami dinamisks jebkurām Latvijas satiksmes situācijām, saglabājot patēriņu 4 – 6 l /100 km robežās.
Cena un izmaksas. Konkursā pieteiktais auto maksā nepilnus 16 000 eiro. Tas nav maz! Divas “Golf” bāzes komplektācijas ir lētākas. Taču “KIA” zemās ekspluatācijas izmaksas, ievērojot apkopes intervālu – 30 000 km un 7 gadu garantiju, un vizuālā pievilcība, atšķirība no pierastā var nosvērt kausus arī par labu šādai šķietami riskantai izvēlei. Jūlija Latvijas tirgus rezultātos, “Cee’d” un “Golf” jau ir līdzās – ieņem TOP 10 septīto un astoto vietu. “KIA Cee’d” komplektācijas un cenas var skatīt šeit
Latvijas GADA AUTO 2013 žūrijas pirmie iespaidi.
“Latvijas GADA AUTO” žūrija vēl nelemj, vēl pēta. Lūk, daži tās žūrijas biedru viedokļi, pierakstīti pēc pirmajiem testa braucieniem.
Raimonds Zandovskis, “Delfi Auto” redaktors
– “KIA Cee’d” būs konkurents, piemēram, “Opel Astrai”, ne tikai kvalitātes, bet arī cenas ziņā.
Ivars Caune, autosportists
– Korejiešiem pēdejos gados ir vislielākais progress, ko pilnā mērā pierāda jaunie modeļi. Dizains un aprīkojums ir mūsdienīgā līmenī.
Edgars Utāns, “Latvenergo” transporta daļas vadītājs
– “KIA Cee’d” ļoti patika. Laba piekare, stabili turas uz ceļa, pārliecinoša vadāmība. Līdzīgs ir arī “Hyundai i30”. Mašīna rada pārliecību un stabilitāti, gaita komfortabla.
Raimonds Volonts, autoservisa “V4 Motors” direktors
– Ar korejiešu automobiļiem man ir personīga pieredze, nu jau pusgadu pats baraucu ar “Chevrolet Orlando”. Ir jomas, kur korejieši ir augstā līmenī, bet ir lietas, kur vēl jāpiestrādā. Ja līdz šim varēja teikt, ka šiem automobiļiem ir laba cenas un kvalitātes attiecība, tad tagad jāsecina, ka, aprīkojuma līmenim augot, arī cenas ir paaugstinājušās. Īpaši to jāteic par “KIA” un “Hyundai”.
“KIA Cee’d” bāzes versijai laba cena un pieklājīgs aprīkojums. Kvalitātes ziņā var droši salīdzināt ar “Golf”. Labi apdares materiāli, ērti un labi nostrādāts interjers. Patīkama piekare.
Guntis Vīksna, Ziemeļvidzemes laikraksta “Liesma” žurnālists
– Jau vairākus gadus pats braucu ar “Hyundai i30”, un man par to ir vislabākais iespaids. Korejiešu mašīnu galvenais trumpis manā uzskatā ir samērīga cena par pieklājīgu tehnisko izpildījumu.
Jaunais “i30” pēc izskata man vairs neliekas tik atpazīstams. Tehniskā ziņā kopumā var just nelielu izaugsmi, tāpat kā tā radiniekam “KIA Cee’d”.
Dīlera komentārs.
Jānis Osis, “KIA Automobiles” SIA korporatīvo klientu projektu vadītājs: “KIA Cee’d” priekšrocības strap konkurentiem ir izcilais dizains, kurš patīk gan jauniešiem, gan uzņēmumu vadītājiem. “Cee’d” ir iespējams komplektēt ar dažādiem papildus aprīkojuma risinājumiem, kas ļoti patīk lieliem uzņēmumiem un izsmalcinātiem ikdienas lietotājiem. Lielākā “KIA” priekšrocība ir zemās servisa izmaksas un ļoti ilgā garantija – septiņi gadi vai līdz 150 000 km nobraukumam, kā arī 3 gadi bez nobraukuma ierobežojuma garantija).
Latvijas Gada Auto pasākumam mēs pieteicām “KIA Cee’d”, jo ir pilnīgi jauns modelis ar ļoti augstas kvalitātes aprīkojuma un tehnisko līmeni.
Konkurss Latvijas GADA AUTO notiek jau no 1997. gada un tā mērķis ir ar kompetentas žūrijas, auto ražotāju un masu mediju atbalstu pievērst Latvijas sabiedrības uzmanību jaunākajiem auto ražotāju sasniegumiem, kas pieejami Latvijas tirgū.
Pasākumu informatīvie atbalstītāji: Delfi, www.jauniauto.lv, Latvijas Avīze, Ātruma cilts, garaza.lv, 10minutes.lv, Telegraf, FHM, iAuto.lv.
Atbalstītāji: Mālpils muiža, SIXT leasing, LAMB, NRJ, Linearis, rentmama.com, Stūres klubs, holography.lv, PRmail.lv, V4 motors, ABI2.