No 3. līdz 6. novembrim Ādažu apkaimē aizvadīts konkursa “Latvijas Gada auto 2017” “Lielais testa brauciens”.
Šo sniega bagāto dienu laikā ekspertu žūrijai bija iespēja novērtēt
23 no 24 jaunākajiem automobiļiem, kuri pieejami Latvijā, tostarp absolūto
jaunumu “Kodiaq”, pirmo “Škoda” apvidus automobili.
Šogad “Lielais
testa brauciens” sākās ar foto un video
sesiju pie viesnīcas “Porto Resort” Lilastē, žūrijai apgūstot apkārtnes ceļus
auto testēšanai turpmākajās dienās un jau gūstot pirmos iespaidus par
automobiļiem. Savukārt atlikušās trīs dienas par automobiļu testu bāzes vietu
tika izvēlēta viesnīca “Port Hotel” Ādažos, no kuras ērti un tuvu sasniedzami
dažāda veida un kvalitātes ceļi un bezceļi. “Lielo testa braucienu”
aizraujošāku un pilnvērtīgāku padarīja ekstrēmie laika apstākļi. Īsā laikā
uzsnigusī prāvā sniega kārta radīja
sarežģītus apstākļus un daudzveidīgu vidi, kurā lieliski noteikt automobiļu
spēju robežas.
Neliela daļa
automobiļu-pretendentu jau bija pieejami “Latvijas Gada auto 2017” pavasara un
rudens testa braucienos, taču “Lielais testa brauciens” ir tā reize, kad pilnīgi
visus konkursa dalībniekus beidzot ir iespējams sastapt vienkopus. Šo četru
dienu maratonā izpalika vien “Ford Mustang” klātbūtne, jo demo-auto jau bija
atradis sev jaunu saimnieku. Atklājoties visam automobiļu apjomam un
sortimentam, žūrijas priekšsēdētājs,
autožurnālists Atis Jansons un “Lattelecom” transporta nodaļas vadītājs Jānis Rapa pauda, ka priekšā ir grūts
darbs, lai izvēlētos pretendentus, ko vēlāk atzina arī citi žūrijas biedri. Konkursā
pieteikti spilgti automobiļi ar pamatotām ambīcijām kļūt par “Latvijas Gada
auto 2017”. Tomēr Jānis Rapa priecājās, ka ir izveidojušās grupas, kuru
ietvaros automobiļus var salīdzināt savā starpā, piemēram, apvidus auto,
premium auto un pikapi. Šogad konkursam pieteikti trīs pikapi – “Nissan
Navara”, “Mitsubishi L200” un “Toyota Hilux”, kā dēļ ir pat izveidota speciāla
nominācija “Latvijas Gada pikaps 2017”. “Lielā testa brauciena” ietvaros notika
speciāls bezceļu 4×4 tests, kurā galvenokārt tika testētas pikapu spējas, taču
dažādus brīnumus rādīja pilsētas krosoveri ar pilnpiedziņu.
Arī rallija meistars, autoservisa “Auto Brasla”
vadītājs Ivars Caune uzteic iespēju salīdzināt konkurējošu automobiļus:
“Runājot par pikapiem, man jau ir apmēram skaidri mani favorīti, bet jāsaka, ka
tie visi bija ļoti līdzvērtīgi – caurgājamība, braukšanas kultūra un salona
ergonomika ir labā līmenī.”
“Delfi” autožurnālists Raimonds Zandovskis: “Pikapu tests bija ļoti interesants
salīdzinājums. Ja šos automobiļus sarindoju pa vietām, tad neviena no tām
nesakrīt ar manu iepriekšējo pieļāvumu. Pārsteidzoši, ka vislētākais pikaps
braukšanā likās viskomfortablākais. Protams, “Toyota Hilux” ir šī segmenta
metrs un arī ir ļoti laba automašīna, bet par augstāku cenu.”
Bezceļu testos
pārsteidzoši labi sevi pierādīja “Toyota RAV4 Hybrid”, kura spējas sākotnēji
tika stipri apšaubītas. “RAV4 Hybrid” spējas pārliecināja Jāni Rapu: “No
“mazajiem” apvidniekiem Ādažu poligona smiltīs vislabāk jutos tieši
braucot ar “RAV4 Hybrid”. Visus smilšu šķēršļus pārvarēja bez jūtamas piepūles.
Nez vai ir vēl kāds “RAV4”, kuru tik daudzi braucēji notestēja tik smagos
apstākļos. Arī uz līkumotiem un piesnigušiem Vangažu meža ceļiem auto bija
lielisks, pat braucot lielā ātrumā. Jāsaka gan, ka piekare ir cieta un skaņas
izolācija slikta. Par hibrīdu runājot, manuprāt apvidus auto tas nepadara
ekonomisku, jo patēriņš bija krietni augsts. Bet tieši elektromotora veiktspēja
uzlaboja šīs automašīnas spējas bezceļa apstākļos.” Līdzīgās domās arī Raimonds
Zandovskis: “Ja sākumā domājām, ka “RAV4 Hybrid” jau pirmajā krustojumā
nogrims, tad izrādījās, ka tas no mazajiem krosoveriem bija visspējīgākais.
Elektromotori uz aizmugurējās ass pārliecinoši stumj automašīnu.”
Agrā rītā tieši uz
bezceļu testiem uzreiz no rūpnīcas tika atgādāts pavisam jaunais
septiņvietīgais apvidus automobilis “Škoda Kodiaq”, kas Latvijā tirdzniecībā
būs pieejams vien pavasarī un cenas zināsim decembrī. “Škoda Kodiaq” pārliecināja
gan ar savu gaitu, gan spējām bezceļos, ko īpaši uzsvēra Ivars Caune: “Varu
uzteikt “Kodiaq” riteņu bloķēšanas sistēmu. Tas bez piepūles filigrāni uzsāka
braukt pēc apstāšanās tādā nogāzē, kur domājām, ka 100% neizbrauksim.”
Arhitekts Jānis Mežulis par “Škoda Kodiaq”: “Parasti ir tā, ka
visi jaunumi tiek flagmaņiem, tomēr šoreiz ‘škodisti’ ir papūlējušies
ierindoties neredzēto inovāciju lauciņā. Un šeit es nerunāju par lietussargiem
abās priekšējās durvīs, bet gan par man absolūto jaunumu, proti, auto salonā
atrodošos personu sarunu skaņu pastiprinošo sistēmu ar trokšņu slāpēšanas
funkciju. Sajūta bija tāda, it kā tu atrastos lielā telpā. Un dzirdi pats savu
balsi, kad runā pārāk skaļi. Pirmajā brīdī gribējās runāt kā parasti, tomēr piešaujoties,
arī otrās rindas pasažieri varēja runāt pusbalsī un sadzirdēt priekšējos. Lieliski!”
Žūrijai bija
aizraujoši salīdzināt “premium” segmenta automobiļus. Aktīvas diskusijas un
pilnīgi pretējus viedokļus piesaistīja “Volvo” markas modeļi – priekšpiedziņas
“S90” un pilnpiedziņas “V90”. Tiesa gan, strīdi vairāk skāra katra individuālo
gaumi un viedokļus par šo automobiļu potenciālajiem pircējiem. Taču tehniski
šīs automašīnas pārliecināja – Raimonds Zandovskis vērš īpašu uzmanību uz
augstvērtīgo “Bower & Wilkins” skaņas sistēmu, Uldim Rolim simpatizēja
atturīgais digitālais mērinstrumentu panelis, savukārt Ivaram Caunem prieku
sagādāja “V90” pilnpiedziņa sniegotajos un līkumotajos Ādažu ceļos.
Pārliecinošs savā gaitā un dziļā sniegā bija “BMW X1”.
Šo četru dienu
laikā aizvadīti iespaidiem bagāti braucieni ar “Latvijas Gada auto 2017”
pretendentiem, kuru laikā žūrija noteikti ieguva arvien jaunus un nostiprināja
iepriekšējos argumentus, lai novērtētu automobiļus un izvirzītu septiņus
finālistus. Tie būs zināmi jau pēc divām nedēļām. Savukārt apbalvošanas
ceremonija notiks 9. decembrī, kuru būs iespējams vērot tiešraidē televīzijā
RīgaTV 24 un internetā portālos Delfi, iAuto.lv un Tvnet.
Konkursa “Latvijas Gada auto” organizators
un portāla “iAuto.lv” redaktors Māris Ozoliņš: “Žūrijai tagad būs jābalso ne tikai par septiņiem
finālistiem, bet arī par uzvarētājiem papildus nominācijas, kā “Eko”,
“”Premium”, “Pikaps”, “Sportiskākais”, “Ģimenes” u.c. Taču arī visiem
interesentiem ir iespēja balsot par savu auto – “Tautas simpātiju 2017”,
turklāt pēdējos divus gadus esam saņēmuši vairāk par 30 000 balsīm, tāpēc
aicinu atbalstīt savu favorīta auto un no jaunnedēļas balsot klātienē t/c Mola
vai jau šobrīd portālos Delfi un iAuto.lv”
Kopumā konkursam
“Latvijas Gada auto 2017” pieteikti 24 jaunākie auto modeļi: “Opel Astra”,
“Opel Astra Sports Tourer”, “Opel Mokka X”, “Nissan Navara”, “Mazda MX-5”,
“Ford Edge”, ”Ford Mustang”, ”BMW X1”, “Renault Megane”, “Renault Talisman
Grandtour”, “KIA Sportage”, “Volkswagen Tiguan”, “Volvo S90”, “Volvo V90”, “Hyundai
Ioniq”, “Mitsubishi L200”, “Audi Q2”, “Audi A5 Coupe”, “Peugeot 3008”, “Peugeot Traveller”, “Toyota
RAV4 Hybrid”, “Toyota Hilux”, “Lexus RX” un “Škoda Kodiaq”.
Atbalsta: Delfi, iAuto.lv, Latvijas Avīze,
Tvnet, jauniauto.lv, Auto ziņas, garaza.lv, dzivoklis.lv, T/c Mols, Port Hotel,
Avalon Hotel, LAMB, KPMS & Partneri, Skrivanek, Intergaz, V4 motors.