Sākums Jaunumi Žūrija vērtē apvidus auto Latvijas Gada auto 2018 Lielajā testa braucienā

Žūrija vērtē apvidus auto Latvijas Gada auto 2018 Lielajā testa braucienā

22/11/2017
Žūrija vērtē apvidus auto Latvijas Gada auto 2018 Lielajā testa braucienā

Konkurss “Latvjas Gada auto 2018” tuvojas finālam. Šajā nedēļas nogalē konkursa žūrija pulcējas noslēdzošajiem testiem, kuros piedalās visi 20 pretendenti, kas vienlaikus ir arī jaunākie automobiļi Latvijā.

Pēc tam žūrijai jāatlasa septiņi
finālisti, no kuriem TV tiešridē 1. decembrī tiks izraudzīts titula
pretendents.

Lielā
testa brauciena bāzes vieta atrodas Lilastē, viesnīcā Port Resort. Tātad
daudzi, kas šajās dienās brauca pa Tallinas šoseju varēja sastapt spilgtus
automobiļus ar sarkanām “Latvijas Gada auto 2018” uzlīmēm.

Te
žūrijas pirmie komentāri, kuros, protams, nemēģinām noskaidrot konkursa
uzvarētāju, bet gan cenšamies iezīmēt interesantākos iespaidus.

Māris
Ozoliņš
,
konkursa organizators

Šis
ir vienīgais Latvijas Gada auto pasākums, kurā obligāti jāpiedalās visiem
pieteiktajiem automobiļiem – pretendentiem. Šogad mums ir 20 jaunākie
automobiļi un 28 žūrijas biedri – auto eksperti. Rezultātus ir grūti prognozēt,
bet galveno pretendentu trijnieks jau sāk iezīmēties. Šogad īpaši interesants
ciņa ir apvidus auto nominācijā, to pierādīja arī testi Ādažu vecajā poligonā.

Guntars
Pulss,

autožurnālists

Man
šie sezonas noslēguma testi vienmēr ir kā svētki, kur kopā sapulcējušies visi
žūrijas biedri un, protams, konkursam pieteiktie automobiļi. Tikai pēc tiešas
pretendentu konfrontācijas parasti sāk izkristalizēties finālistu septiņnieks.
Savukārt par iespējamo titula ieguvēju cenšos domāt pēc tam, kad ir noskaidroti
finālisti. Beidzamos gados ir izveidojies, manuprāt, ļoti labs žūrijas sastāvs,
kurš apvieno profesionalitāti dažādās ar auto nozari saistītās jomās un
pietiekami dažādu skatu uz automobili kā tādu. Skaidrs, ka izvērtēt tik dažādai
mērķauditorijai un pirktspējai orientētus braucamrīkus nav tik vienkārši, bet
izcelt vienu visīpašāko ir vēl sarežģītāk. Tādēļ pēc iespējas cenšos cilvēkiem
skaidrot, ka Gada auto nav labākais auto, bet gan auto, kam ir vērts pievērst
īpašu uzmanību.

Edgars
Utāns
,
Latvenergo transporta funkcijas vadītājs

Kompaktklasē
manuprāt Hyundai i30 ir ļoti nopietns pretendents uz titulu, jo tur ir jūtams
vācu pieskāriens, tāpat, kā pirms diviem gadiem uzvarējušajam i20. Savukārt
mazajā klasē es izceltu Ford Fiesta, kurš ļoti labi atspoguļo Eiropas Ford
pamatvērtības – precīzu un patīkamu vadāmību.

Jurijs
Petuhovs
,
uzņēmējs

Premium
klasē, protams, visi ir ļoti labi auto, bet mani īpaši priecē Volvo XC60. BMW
piektā sērija ir savai klasei un imidžam atbilstošs un labā komplektācijā arī
ar attiecīgu cenu. Land Rover Discovery manuprāt ir sanācis pārāk masīvs un
luksīgs – lai attaisnotu savu nosaukumu, tam vajadzētu notievēt. Savukārt
Volkswagen Arteon, kurš arī tēmē uz premium segmentu, pēc tuvākas iepazīšanās
tomēr tas pats Passat vien ir – protams, krietni izskatīgāks, bet būtībā tas
pats labais Passat.

Atis
Jansons
,
žūrijas priekšsēdētājs

Universālais
tituls Gada auto ir praktiski neiespējams – tik dažādus auto, kur kāda luksus
modeļa dažas papildaprīkojuma detaļas ir dārgākas par  blakus stāvošo mazās klases automobili,
salīdzināt ir ļoti grūti. Apvidus automobiļu klase arī ieņem arvien
neskaidrākas aprises. Dažiem modeļiem pilnpiedziņa nemaz netiek piedāvāta, bet
citiem tā pieejama tikai ar dīzeli un mehānisko pārnesumkārbu, kā tas ir,
piemēram, Nissan Qashqai gadījumā. Sanāk, ka atsevišķi jānodala apvidnieki ar
un bez pilnpiedziņas. Lai gan visiem jau tāpat ir skaidrs, ka mazo un kompakto
krosoveru pircēji vismaz 70 procentos gadījumu izvēlas priekšpiedziņu, jo 4×4
viņiem nav vajadzīgs. Mazajā klasē man interesants šķiet Citroen C3, kurš
piedāvā kaut ko svaigu, bet Ford Fiesta un Nissan Micra ir tikai vēl divi jauni
modeļi – visnotaļ labi, taču bez savas odziņas.

Konkursā šogad notiek jau 19. reizi un “Latvijas
Gada auto 2018” drīkst pieteikt tikai pašus jaunākos automobiļus. Šogad
konkursā ir pieteikti:

  1. Alfa Romeo Stelvio
  2. Audi Q5
  3. BMW 5. sērija
  4. Citroën C3
  5. Ford Fiesta
  6. Honda Civic
  7. Hyundai i30
  8. KIA Stonic
  9. Jeep Compass
  10. Land Rover Discovery
  11. Mazda CX-5
  12. Nissan Micra
  13. Nissan Qashqai
  14. Peugeot 308
  15. Peugeot 5008
  16. Renault Koleos
  17. Škoda Karoq
  18. Volkswagen Arteon
  19. Volkswagen Golf
  20. Volvo XC60

Aicinām visus interesentus no 9. novembra portālā
iAuto/lv vai klātienē t/c Mols balsot nominācijā “Latvijas Gada auto 2018 Tautas
simpātija”, kurā iepriekšējā gadā uzvarēja Volvo S90 / V90 un balsojumā kopā
tika saņemtas 29 459 balsis.

Informatīvi atbalsta: Delfi, iAuto.lv, Latvijas
Avīze, jauniauto.lv, Auto ziņas, garaza.lv, dzivoklis.lv,
Dieviete.lv. Atbalsta: t/c Mols, viesnīca „Porto Resort”, LAMB,
V4 motors.